Ārpus Rīgas

Kuldīgā ražotie palešu dēlīši ceļo uz Ķīnu un Dienvidkoreju

Ārpus Rīgas

Žurnāliste Mārīte Jankeleviča par mazo skolu nākotni

Daugavpilī meklē tramvaja līnijas pagarinājuma būvniekus

Daugavpilī meklē tramvaja līnijas pagarinājuma būvniekus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Trešā tramvaja līnija Daugavpilī jau pašlaik ir visgarākā, bet nu to plānots pagarināt vēl par 2,4 kilometriem, tādējādi tramvaju darot pieejamāku plašākam iedzīvotāju lokam. Jaunā līnija uzlabos piekļuvi arī reģionālajai slimnīcai un Neredzīgo biedrības mikrorajonam. Būvniecība iecerēta ar Eiropas Savienības struktūrfondu atbalstu. Pašvaldībā cer arī iegādāties tramvaju parkam vēl 12 jaunus vagonus.

Daugavpils trešās tramvaju līnijas posma izbūve ir daļa no satiksmes modernizācijas, ko plānots īstenot trijās Latvijas pilsētās: Rīgā, Daugavpilī un Liepājā. Tajās tiks izbūvēti jauni tramvaju maršruti, rekonstruēti vecie un iegādāti jauni tramvaji. Kopējais finansējums plānots gandrīz 128 miljoni eiro, no kuriem 85% būtu Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) finansējums, bet 15% – pašvaldību ieguldījums.

Daugavpilī konkurss tramvaja līnijas izbūvei jau izsludināts. “Tas ir jauns tramvaja līnijas pagarinājums, lai tramvajs, kas ir ekoloģisks, videi draudzīgs transports, būtu pieejams gan Neredzīgo biedrības iedzīvotājiem, gan visi pārējie iedzīvotāji varētu aizbraukt uz reģionālo slimnīcu. Projekts bija izgājis tehnisko procedūru, publiskās apspriešanas, tas ir apstiprināts. Un iepirkums ir gala fāze – atklātā publiskā iepirkumā tiek meklēts  pretendents, kurš veiks šī projekta realizāciju,” stāsta domes priekšsēdētāja vietnieks un satiksmes nozares kurators Pēteris Dzalbe.

Šobrīd, lai no tramvaja pieturas nokļūtu, piemēram, uz slimnīcu, jāmēro nepilns puskilometrs. Līdz ar jaunās līnijas izbūvi tramvaju līnija kļūs garāka par 2,4 kilometriem un pietuvināsies slimnīcai. „Šo tramvaju līniju izmanto daudzi, un tramvajs kļūs pasažieriem ērtāks,” stāsta kāda uzrunātā iedzīvotāja.

Būvdarbus cer sākt jau sākties nākamgad, bet pieteikumi būvniecības konkursam jāiesniedz līdz 16.janvārim. Atvēlētās summas kopējai tramvaju satiksmes modernizācijas nav mazas. “Tie ir 16 miljoni eiro jaunas līnijas būvniecībai, vecās rekonstrukcijai un jaunu tramvaju vagonu iepirkumam. Ja viss labi beidzas ar iepirkuma procedūrām un pretendenti neapstrīd, tad nākamā būvniecības sezona būs laiks, kad sāksim realizēt šo projektu. Tāpat plānots iegādāties līdz 12 jauniem vagoniem. Protams, tas ir nepietiekami, lai nomainītu visu tramvaju parku, bet pakāpeniski skatīsimies,” stāsta Pēteris Dzalbe.

Uzņēmumā „Daugavpils satiksme” prognozē, ka šī modernizācija palielinās pasažieru plūsmu pilsētā par 200 tūkstošiem.

Taču, visticamāk, ar iepirkumiem nebūs tik vienkārši. To parādīja jau iepriekšējie iepirkumi, kad pretendenti vairākkārtīgi apstrīdēja konkursa rezultātus. Arī šoreiz “Daugavpils satiksme” ar to rēķinās – atzīst gan “Daugavpils satiksmes” valdes locekle Sabīne Šņepste, gan Daugavpils domes vadība.

“Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” ir viens no uzņēmumiem, kas piedalās konkursos un būtu gatavs Daugavpilī ražot savus tramvajus. Tas būtu ieguvums arī pilsētai, ņemot vēra smago situāciju uzņēmumā, kurā nodarbināti pāri par pustūkstoš strādājošo. “Darbavietas, nodokļi, pabalsti un strādājošs uzņēmums,” ieguvumus uzskaita uzņēmuma valdes locekle Natālija Petrova.

Tomēr pašvaldībā pauž šaubas par uzņēmuma spējām nodrošināt pasūtījumu. “”Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” nav Daugavpils tramvaju būves uzņēmums. Ja pašvaldība būtu iepirkusi no viņiem tramvajus, jā, varbūt tiktu atrisināts uz ļoti īsu laiku nelielai grupai darbinieku jautājums par nodarbinātību. Bet, ņemot vērā to, ka šo gadu laikā uz “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” bāzes pat nav izveidots neviens eksperimentālais tramvajs, pat nav veiktas nekāds darbības šinī virzienā, tad

runa var būt tikai par to, ka šeit notiktu pēdējā fāze – no citām rūpnīcām nopirktās komplektējošās daļas saliktu kopā.

Ja tas ir tikai pēdējais posms, tad tajā tiktu iesaistīti maksimāli 20 darbinieki uz 5-6 mēnešiem, un ar to viss pasūtījums beigtos. Bet ir arī otrs jautājums – vai Daugavpils iedzīvotāji gatavi pārmaksāt vismaz pāris miljonus eiro par to, lai tāda eksperimenta rūpnīca tiktu izmēģināta,” norāda domes priekšsēdētāja vietnieks.

Pašvaldība nevēlas palielināt braukšanas maksu pilsētas sabiedriskajā transportā. Šobrīd viens brauciens maksā 43 centus, tas ir lētākais valstī. Ar nākamo gadu visi Daugavpils pensionāri tāpat kā skolnieki brauks par brīvu. Domē pieļauj iespēju, ka arī braukšanas tarifu pilsētā varētu noapaļot līdz 40 centiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti