Pērnā gada statistika gan iezīmējusies drūmākās krāsās, bet to galvenokārt ietekmējis Zolitūdes traģēdijā bojāgājušo “Maxima” darbinieku skaits. Visu nozaru vērtējumā letālo negadījumu darba vietās šogad bijis pat vairāk nekā pērn. Pārbaudēs konstatētas arī nepilnības darbinieku apmācībā rīcībai ārkārtas situācijās, turklāt vairākos veikalos joprojām ir aizsprostotas avārijas izejas.
Tirdzniecības ķēdes “Maxima” veikalos gan situācija esot daļēji uzlabota. „Ja mēs runājam par gada pirmo pusi, kad vēl notika aktīva nelaimes gadījuma izmeklēšana, bija grūtības, bija brīži, kad komunikācija bija diezgan smagnēja, mēs nesaņēmām to reakciju un operativitāti, ko sagaidījām. Bet mums ir mazinājies sūdzību skaits, ko mēs saņemam no viņu darbiniekiem un gandrīz nemaz vairs nav – reti nāk sūdzības – par darbalaikiem, par nesamaksātām stundām,” norāda Valsts darba inspekcijas direktors Renārs Lūsis.
Kaut arī, pēc Valsts darba inspekcijas teiktā, “Maxima” regulāri konsultējas ar uzraugošo iestādi par nepieciešamajiem darba vides un drošības uzlabojumiem, tā tomēr neatzīst savu atbildību notikušajā traģēdijā. “Maxima” ir iesniegusi tiesā prasību par visiem sešiem inspekcijas atzinumiem, kas veikala administrācijas neizdarību nosauc par vienu no traģēdijas seku cēloņiem.