Panorāma

Panorāma

Panorāma

Atdzimst Āgenskalna tirgus

Uz Franciju pēc uzvaras

Četras meitenes no Franču liceja Eiropas uzņēmējdarbības olimpiādē izrādīs savu «Wheelift»

Oriģināla ideja, drosme un apņēmība to īstenot – ar šādu bagāžu uz Franciju pošas četras Latvijas vidusskolnieces, lai pārstāvētu valsti starptautiskā mācību uzņēmumu konkursā. Tas pēc būtība uzskatāms par Eiropas uzņēmējdarbības olimpiādi, un, par spīti sīvajai 40 komandu konkurencei, Latvija šogad cer uz augstāko rezultātu. 

Dārta, Alise, Linda un Kitija no Rīgas Franču liceja prezentē savu ideju, ar kuru uzvarēja Latvijas mācību uzņēmumu konkursā un izcīnīja ceļazīmi uz Eiropas līmeņa sacensībām Francijā. Ideja par ērtu un kompaktu sporta ekipējuma novietni, kas piestiprināma mājā pie sienas, vienai no skolniecēm radās, kad pati meklēja, kā uzglabāt savu divriteni, skrituļ un sniega dēļus, un saprata – tirgū atbilstoša piedāvājuma nav. Tā radās "Wheelift".

Pirms mēģināt pārliecināt par savu ideju starptautisko žūriju Francijā, meitenēm ir vēl pēdējā iespēja pieslīpēt uzstāšanos, vispirms to prezentējot vietējiem profesionāļiem un uzklausot viņu ieteikumus.

Meitenes atzīst, ka, mēģinot uzsākt biznesu vēl vidusskolā, nav viegli par idejas potenciālu pārliecināt arī citus, piemēram, ražotājus, tādēļ daudz ko darījušas pašas. Pirmais "Wheelift" tapis no aizkaru stangas.

"Viņi grib ražot tikai ļoti lielos daudzumos, viņiem pašiem tas ir izdevīgāk, un tam vajag sākuma kapitālu, jo citādi pašizmaksa krietni aug,"

pastāstīja Alise Šneibaha. Otra komandas dalībniece Dārta Krāsone piebilda: "Mēs tomēr esam vidusskolēni. Nav tā, ka mums ir ļoti liels sākuma kapitāls šim visam. Tad mēs kaut kā sākumā mēģinājām pašas."

Uzņēmuma dalībniece Linda Beka stāstīja, ka pašlaik pārdoti 19 eksemplāri, kā arī "Wheelift" uzstādīts katras mājās.

Skolniece Kitija Koroševska atzina, ka jūt zināšanu trūkumu: "Manuprāt, mums tā grūtākā ir mārketings tieši, jo nevienai nav zināšanu šajā jomā, un, lai mūsdienās izsistos, viss "online shopping", ir nepieciešamas šās zināšanas."

Bet vietējie eksperti uz meiteņu panākumiem raugās ļoti cerīgi.

"Nu, beidzot Latvijas komanda varētu uzvarēt šajās sacensībās, jo izskatās, ka meitenes to dara pa īstam.

Gan produkts ir īsts, nav kaut kāda modīga lieta paņemta, kā tas ir bijis varbūt citus gadus. Viņu produkts, viņas tam tic, ir nopietni sadalījušas amata pienākumus – finanses, ražošana, mārketings," komentēja "Draugiem group" runasvīrs Jānis Palkavnieks.

"Meitenes ar šo savu statīvu – tas ir kaut kas, kas iepriekš tirgū nav bijis. Un līdz ar to vienmēr ir šī ideja, kas ir nozīmīga, bet jauniešiem ir arī tas, ka viņi ļoti mērķtiecīgi uz to iet un arī nebīstas, jo mums varbūt reizēm ir izbīlis, ka kaut kas neizdosies, jo viņi mēģina un patiešām arī izdara," sacīja "JA Latvia" projektu vadītāja Lida Volāne.

Tā kā meitenes ir no Franču liceja, viņas uz žūrijas jautājumiem gatavas atbildēt arī franciski.
 

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti