Grants no Kandavas novada Cēres karjeriem tiek izmantota ceļu remontos visā Kurzemes reģionā, bet pašiem cēreniekiem no tā tiek tikai problēmas un neērtības. ''Vīnkalnu'' saimniece Ilze Celma stāsta, ka ceļa dēļ bijusi spiesta aiziet no darba.
„Katru gadu mašīnai mainīju stiklu, lai varētu iziet tehnisko apskati. Stikli, lukturi, tās bija ejošās lietas man… Es atmetu ar roku, tikai dēļ ceļiem…”
„Latvijas Autoceļu uzturētāja” Talsu ceļu rajona direktors Andris Pētersons piekrīt, ka droši vien tā problēma būs, kamēr tur nebūs melnais segums. Katru gadu grants segums tur tiekot uzlabots, bet nestspēja netur slodzi.
Arī par drošu braukšanu šejienes ļaudis var aizmirst. Žurnālisti sakaita, ka pa vietējās nozīmes valsts ceļu Līgas-Zentene-Rideļi desmit minūšu laikā aiztraucas 15 grantsvedēji, visu apkaimi pārklājot ar baltu putekļu kārtu.
„Tad, kad vairākas lielās mašīnas noiet garām ar pilnu kravu, tad es palieku putekļos un es nezinu, vai ceļmalā negadīsies kāds bērns vai kāds riteņbraucējs,” saka Cēres iedzīvotāja Ilona Raginska.
Šogad gan divas reizes veikta ceļu atputekļošana, bet problēmas tā nav atrisinājusi.
„Mutiski jau bija solījumi, ka 2014.gada nogalē iekļaus [plānā] šeit šķembu ieklāšanu un 2015. gada pavasarī jau varētu būt asfalta seguma uzklāšana,” saka Normunds Štoferts, Kandavas novada domes priekšsēdētājs, tomēr solījumi atkal izplēnējuši. No Satiksmes ministrijas saņemta atbilde, ka Nacionālā attīstības plāna un transporta attīstības pamatnostādnēs vietējo autoceļu pārbūve, izbūvējot asfaltbetona segumu, līdz 2020. gadam nav paredzēta.
„Nu tad vai nu izmaiņas šajā programmā, vai otrs risinājums ir kā jaunā politikas iniciatīva, kur konkrēti Satiksmes ministrija nāk ar priekšlikumu, ka šis konkrētais ceļa posms ir jāsaved kārtībā,” risinājumu iesaka „Latvijas Valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Patlaban Cērē aktīvi tiek izstrādāta grants divos karjeros, bet jau izsniegtas atļaujas darbu uzsākšanai vēl diviem uzņēmējiem.Un tas nozīmē, ka ceļa segums tiks izmantots vēl aktīvāk.