Ceļu remontu kvalitātei pievērsta pastiprināta uzmanība

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Ceļi prasa nopietnāku būvnieku attieksmi pret to remontiem, tā uzsver šoferi un būvdarbus uzraugošās iznstitūcijas. Satiksmes ministrs sola stingrāku kontroli uz ceļiem, kur notiek būvdarbi. Arī pašvaldības sāk nopietnāku ceļu remontu kontroli, taču lauku teritorijās, kur ceļu rekonstrukcijas darbi nav veikti desmitiem gadu, ceļu stāvoklis ar iebrukšanas draudiem kļūst par nopietnu apdraudējumu autovadītājiem.

Arvīds ir autobusa šoferis no Preiļiem, kam diendienā pa Latvijas autoceļiem jāved pasažieri, tāpat ceļā jāpiedzīvo ceļu remontdarbi, līdzīgi tiem kā Maltas apkaimē, kad tieši ceļa remontdarbos lietus laikā izmirkušā ceļa seguma dēļ bija iestigusi kravas automašīna un tika bloķēta kustība.Tā ir būvnieku vaina, saka pieredzējušais šoferis, līdzīgās domās arī citi šoferi.

Remontdarbi uz ceļiem ne vienmēr tiekot veikti apzinigi, un tāpēc šoferi ir par to, lai uz ceļiem, kur notiek rekonstrukcijas, līdzīgi kā nesenajā gadījumā Kokneses apkaimē, biežāk tiktu veiktas pārbaudes un arī konkursi uz iepirkumiem būtu godīgāki.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss jau uzsvēris, arī turpmāk tiks turpinātas gan plānotas, gan neplānotas pārbaudes uz ceļiem, kur notiek būvdarbi. Arī Daugavpils pašvaldībā, kur šobrīd rit intensīvi ceļu un ielu remontdarbi, sola sekot būvnieku veikumam, kamēr blakus novadā ceļu speciālsiti jau sak uztraukties par neprognozējumu jau esošo ceļu sabrukšanu - un tā jau sākusi notikt, stāsta Daugavpils novada komunālās saimniecības speciāliste Anita Pabērza:

„Pie mums ir tā... un gadās [visādi]. Bija gadījums, kad viena mašīna bija ieskrējusi [bedrē] un pagasta pārvaldnieks nemaz nezināja par to bedri. Uzzināja tikai tad, kad jau bija ieskrējusi mašīna. Sakarā ar lietavām vienkārši izsit caurumu. Iebrūk smiltis. Šuvju vietā betons ielūst. Jau ir beidzies lietošanas termiņš daudzām caurtekām, un tagad tādu ir ļoti daudz.”

Tieši teju pusgaddsimtu vecās ceļu caurtekas laikā, kad sākas rudens lietavas un intensīvāka kustība pa ceļiem, var radīt problēmas, atzīst ceļu speciālisti.

„Situācija ir tāda,” turpina Pabērza, „ka mums sāk brukt tagad betona caurtekas, jo bija liktas pirms 50 gadiem un tagad tām ir iztecējis droši vien lietošanas termiņš.”

Bet, lai savestu šo ceļu kārtībā, vajadzīgi līdzekļi, un tie nāk no kopējā ceļu uzturēšanas katla, kas nozīmē – kas tiks paņemts rudenī, tā pietrūks ziemā vai ceļu greiderēšanā.

„Ir mazs finansējums,” atzīst Pabērza. „Ja mēs remontējam kādu caurteku, tad mēs nenogreiderēsim. Visiem pagastā gribas tādu ceļu, kurš būtu izbraucams.”

Lauku pašvaldības, lai pasargātu ceļus, jau sākušas izlikt tonnāžu ierobežojošās zīmes, liedzot smagajam transportam pa tiem pārvietoties, jo pa šiem ceļiem jābrauc arī skolēnu autobusiem un neatliekamajam operatīvajam transportam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti