Panorāma

Ar ko beigsies kukuļošanas lieta?

Panorāma

Imanta Kalniņa dzimšanas dienas koncerts "Kamēr vien gliemeži skrien"

K.Barona ielas remonta laikā sabojā tramvajus

Barona ielas remonta laikā sabojā tramvajus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem un 4 mēnešiem.

Remontdarbu laikā Krišjāņa Baronā ielā, kas ir viena no galvaspilsētas centrālajām ielām, bojāti vairāki  tramvaji. Lielāko daļu zaudējumu būvnieks jau kompensējis, bet nu izrakstīts jauns rēķins. Turklāt šie starpgadījumi nenozīmē vien tehniskus bojājumus. Sabiedriskā transporta pasažieriem to dēļ nācās rēķinātie ar būtisku transporta kavēšanos. Bet, kamēr būvnieks met akmeni remontdarbu organizētāju dārziņā,  tie saka – citādāk nebija iespējams.

Jau sagatavotos bruģakmeņus remontstrādnieks te ieliek sagatavotajā vietā, te atkal izņem – jo tuvojas tramvajs. Šādos apstākļos būvnieki strādā ik dienu. Un tad gadās gan ko aizmirst uz sliedēm, gan var būt tā, ka tikko ieliktie bruģakmeņi izkustas un paceļas uz augšu. Un jau tā teju pie zemes braucošajam tramvajam ar to pietiek, lai bojājumi būtu neizbēgami. Par tādiem būvuzņēmums “Binders” jau pērn „Rīgas satiksmei” (RS)  samaksāja 6000 eiro. Tomēr līdzīgi gadījumi atkārtojās arī šogad un RS jaunos bojājumus aplēsusi  3000 eiro vērtībā, kas būvniekam vēl jāsamaksā.

„Viņi, to bruģi pārliekot, (..) nerēķinās, ka tas tramvajs ir diezgan zems. Mums ir bijuši vairāki tādi gadījumi, kad tramvajam ejot (..) ir bojājumi. Nav jau tā, ka tie ir mežonīgi un traki, bet tik un tā – tie ir bojājumi,” saka RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Vairākkārt tramvajiem nodarīti tikai vizuāli bojājumi. Taču ir bijušas reizes, un tāda bijusi arī pirms nedēļas, kad tramvajs tiek burtiski izsists no sliedēm.

Tas nozīmē ne vien skādi tramvajam, bet arī krietni aizkavētu satiksmi, jo tramvaju dabūt uz sliedēm atpakaļ nav tik vienkārši – tam vajadzīgi īpašas tehnikas papildspēki.

Uzņēmums „Binders”, kas atjauno bruģa segumu, par šo tēmu no intervijas klātienē attiecās. Pamatojot atteikumu, bija noprotams, ka nebūšanu dēļ, kas saistītas ar Barona ielas rekonstrukciju, uzņēmuma pārstāvji vēlas izvairīties no publicitātes.  Taču uzņēmums atsūtīja rakstisku atbildi.

Tajā „Binders” norāda, ka tikusi izskatīta iespēja būvdarbus veikt naktīs, taču intervāls no pēdējā vakara tramvaja līdz pirmajiem tramvajiem rīta agrumā ir tikai četras stundas, tādēļ būvdarbu apjomu noteiktajā termiņā izpildīt nebūtu iespējams.

Turklāt tas sadārdzinātu izmaksas par apmēram 150 000 eiro. Būvnieka ieskatā ideāla darba organizācija būtu tad, ja būvdarbu laikā ielu slēgtu jebkāda veida satiksmei, būvnieks demontētu segumu, tad būtu noteikts laika periods tiktu atvēlēts dienestiem apakšzemes komunikāciju remontiem, pēc kā būvnieks normālos apstākļos pabeigtu ielas seguma maiņu.

Tomēr Rīgas domes Satiksmes departamentā norāda, ka 6. un 11. tramvaju, kas brauc pa Barona ielu, nevar ne atcelt, ne pārcelt uz citām ielām.

„Mums visu laiku par šo bija saruna ar būvuzņēmēju, jo traucē ļoti daudz ne tikai tramvaji, bet arī autovadītāji, kas neievēroja satiksmes ierobežojumus,” saka RD Satiksmes departamenta Būvdarbu vadītājs nodaļas vadītājs Uģis Brože. „Ņemot vērā, ka mums ir tāds materiāls kā vēsturiskais bruģis un ir vajadzīgs laiks, kad viņš tiek salikts un tā kā saķīlējās,  un tas neizdevās, jo visu laiku braukāja pāri, un tas bija viens no iemesls, kāpēc mums pavasarī bija tik daudz darāmā, lai tos defekts novērstu,” saka Brože.

Tās esot neērtības, ar ko jārēķinās visām iesaistītajām pusēm šādu remontu laikā. Nu gan tās beigšoties, jo ielas atjaunošana tuvojas noslēgumam, un šonedēļ darbus uz ielas plānots pabeigt. Būvniekus Krišjāņa Barona ielā gan vēl redzēsim, jo tagad – līdz rudenim - plānots salabot ietves.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti