Autobusos vairs nebūs obligāti jānodrošina biļešu iegāde pie vadītāja

Biļešu tirgošana pilsētas pārvadājumos pie transportlīdzekļa vadītāja nebūs obligāta, bet vienlaikus būs jānodrošina biļešu iegādes alternatīvas. To paredz valdības otrdien, 5. oktobrī, apstiprinātie precizējumi sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas kārtībā, informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Ņemot vērā valstspilsētās pieejamo plašo biļešu tirdzniecības tīklu, kā arī citus faktorus, sabiedriskā transporta pakalpojuma sniegšanas uzlabošanai, kā arī, ņemot vērā informācijas tehnoloģiju attīstību, lai optimizētu biļešu iegādi pilsētas maršrutu autobusos, pārvadātājiem turpmāk nav obligāta pienākuma nodrošināt biļetes iegādi pie autobusa vadītāja, norādīja SM.

Ministrijā atzīmēja, ka precizējumi neliedz tirgot biļetes gan pie transportlīdzekļa vadītāja (apkalpes), gan citās alternatīvās vietās.

Papildus tam ir precizēta digitālo risinājumu iekļaušana personalizēto viedkaršu izsniegšanā un izmantošanā, biļešu iegādē un soda kvīšu izsniegšanā, aizstājot papīra formātu ar digitāliem risinājumiem dokumentu noformēšanas procedūrās. Tostarp skārienparaksta ieviešana pieteikumu noformēšanā (tajā skaitā par viedkaršu izsniegšanu un iesniegto dokumentu apliecināšanu) ievērojami uzlabotu un padarītu efektīvāku procesā iesaistīto personu darbu, kā arī saīsinātu klientu apkalpošanas laiku un samazinātu papīra formas dokumentu daudzumu.

SM skaidroja, ka precizējumi ieviesti arī tāpēc, lai uzlabotu biļešu kontrolieru darba pienākumu veikšanu, samazinātu drošības risku, atvieglotu personu identificēšanu un novērstu datu drošības riskus. Kontroliera personas datu izsniegšana pasažierim rakstveidā praksē nereti noved pie kontrolieru datu turpmākas nepamatotas apstrādes (pasažieri izseko kontrolierus sociālajos tīklos, sazinās ar viņiem personiski, izsaka draudus u.tml.).

Precizējumi paredz tiesības pārvadātājam kontroles pasākumu laikā noteikt pasažiera identitāti pēc pasažierim izsniegtas personalizētas biļetes, ja tā izsniegta, pirmreizēji pārbaudot pasažiera identitāti pārvadātāja noteiktajā kārtībā, kā arī kvītis un līgumsoda rēķinus izsniegt arī elektroniski. Vienlaikus tiek paredzēts kontroles pasākumu laikā izrakstītajā kvītī nenorādīt kontroliera vārdu un uzvārdu, bet norādīt tam piešķirto identifikācijas numuru, kuru piešķir darba devējs.

Grozījumu projektā iekļautās izmaiņas tuvākajā laikā izjutīs cilvēki ar invaliditāti, kuriem samazināts termiņš piemērota transportlīdzekļa pieteikumam  braucienam turpmāk – tas no 72 stundām ir samazināts uz 36 stundām,

lai savlaicīgi nodrošinātu attiecīgi aprīkotu sabiedriskā transportlīdzekli.

Attiecībā uz bagāžas izmēriem dzelzceļa pārvadājumos noteikts, ka pasažieriem vilciena vagonā ir tiesības bez maksas pārvadāt bagāžu, kas ir viegli pārnēsājama un kuras izmēri (garums, platums, augstums) nepārsniedz 60 x 40 x 20 cm, bet svars – 20 kg.

Grozījumu projektā iekļautas izmaiņas attiecībā uz videonovērošanas kameru uzstādīšanu pārvadātājiem. Ņemot vērā valstspilsētu pašvaldību kompetenci sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanā, pašvaldības sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas kārtību attiecībā uz videonovērošanu var noteikt arī ar atsevišķu līgumu vai citu noteikumu ietvarā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt