4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Kāpēc, remontējot ielas, netiek nomainītas vecās, iegrimušās lūkas?

Asfalts nomainīts, bet vecas lūkas palikušas – Rīgas iestādes nekomunicē par remontdarbiem

Jauns, gluds asfalts, bet lūkas dažnedažādas – dažas līdzenas, citas gluži kā bedres. Rīgas pašvaldības struktūru komunikācijas trūkums novedis pie tā, ka Rīgā AS “Rīgas siltums” tikko kā remontētajā Lielvārdes ielas posmā no Aizkraukles ielas līdz Dzērbenes ielai lūkas palikušas dažādos līmeņos, vēstīja LTV raidījums “4. studija”.

“Rīgas siltuma” valdes loceklis Uģis Osis skaidroja, ka tad, kad Rīgas domes Satiksmes departaments ir saskaņojis asfaltēšanas darbus, tad tas izsūta visiem inženierkomunikāciju turētājiem paziņojumu, ka tur un tad notiks asfaltēšanas darbi, “ja ir nepieciešams kaut ko nomainīt, tad lūdzu komunicējiet ar zemāk norādīto kontaktpersonu un variet veikt savu inženierkomunikāciju remontu vai lūku nomaiņu”.

“Konkrētajā gadījumā par Lielvārdes ielu netika saņemti šādi ziņojumi, ka ir nepieciešams kāda cita inženierkomunikācijas turētāja lūkas nomainīt,” norādīja Osis.

Līdz ar to kanalizācijas lūkas šajā ielā palika nenomainītas, un ielu “rotā” vāki vēl no padomju laikiem.

“Rīgas ūdens” pārstāvis Artūrs Mucenieks informēja, ka uzņēmums pamazām cenšas šos vākus mainīt uz jauna dizaina vākiem ar uzņēmuma logotipu saskaņā ar stila grāmatu, “tas gan nenotiek vienā dienā, bet man ir grūti pateikt, kāpēc šie vāki atrodas jaunajā asfaltā”.

Mucenieks skaidroja, ka uzņēmums parasti vākus dod konkrētajam būvniekam, kas asfaltē ielu.

“Nezinu, kāpēc šajā gadījumā šie jaunie vāki nav uzlikti. Šāda iespēja ir, un parasti tā prakse ir tāda, ka asfaltētājs vēršas pie mums, un mēs izsniedzam vāku, lai viņš uzstādītu,” skaidroja Mucenieks.

“Rīgas ūdens” uzsver, ka parasti tik tiešām tiekot uzstādīti jauni vāki, kas autovadītājiem netraucē pārvietoties.

“Tie ir atbilstoši visiem standartiem, tie ir peldošie vāki, kuriem var regulēt augstumu, tā ka viņi kalpo un viņus pilsētā var arī redzēt,” sacīja Mucenieks.

No būvdarbu veicēju teiktā izriet, ka darbu pasūtītājs – Satiksmes departaments – nav spējis veiksmīgi sakomunicēt ar visiem iesaistītajiem un panākt, lai komunikāciju turētāji nomaina savas lūkas.

Taču jaunajā ielas segumā redzamas arī lūkas bez jebkāda marķējuma.

“Uz brauktuvēm ir ļoti daudz dažādu inženierkomunikāciju lūku, un ne vienmēr tās ir uzreiz identificējamas kā piederošas kādam no inženierkomunikāciju turētājiem. Ļoti daudz lūku ir palikušas no iepriekšējiem laikiem, un vairs nav īsti zināms saimnieks šai lūkai, un tā ir, domāju, viena no problēmām, ka ir tādas bezsaimnieka lūkas,” stāstīja Osis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti