Iepriekš bija plānots, ka skrejceļš būs slēgts līdz plkst. 14, tad termiņu pagarināja līdz plkst. 15.30, bet vēl pēc tam - līdz plkst. 16.30. Jaunākā informācija liecina, ka lidostas “Rīga” lidlauka darbība atjaunota pulksten 15.55.
Pēc Rus.lsm.lv aprēķiniem negadījums skāris 34 reisus, kuru izlidošana bija paredzēta no lidostas "Rīga" minētajā laikā. Astoņi reisi tika atcelti. No 39 reisiem, kuriem bija paredzēta ierašanās lidostā "Rīga", vismaz pieci tika novirzīti uz citām lidostām, 11 - atcelti, bet pārējiem mainīts ielidošanas laiks.
"Lūdzam sekot līdzi lidojumu sarakstam lidostas mājas lapā, zvanot uz uzziņu tālruni 1817 vai vērsties izvēlētajā avio kompānijā," iepriekš aicināja lidostas sabiedrisko attiecību vecākais speciālists Gvido Dzērve.
"airBaltic" Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags informēja, ka šodien tehnisku iemeslu dēļ reiss BT641 ar lidmašīnu "Bombardier Q400 NextGen" no Rīgas uz Cīrihi veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos.
"Saskaņā ar sākotnējo informāciju pēc izlidošanas no Rīgas tika konstatēta priekšējās šasijas problēma, un "airBaltic" lidojuma apkalpe pieņēma lēmumu atgriezties Rīgas lidostā un, stingri ievērojot standarta procedūras un instrukcijas, veikt nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos," teica Vanags.
Skaidrojot iemeslus, Vanags telefonsarunā Latvijas Radio apliecināja, ka lidmašīnas apkalpe rīkojusies stingri saskaņā ar drošības procedūrām un standartiem.
"Kad viņi pēc pacelšanās saņēma indikāciju, ka ir problēma ar priekšējo šasiju, pieņēma lēmumu atgriezties Rīgas lidostā. Pēc sākotnējās informācijas priekšējā šasija netika aktivizēta pilnībā," turpina Vanags. "Viņi faktiski veica nosēšanos uz pamata šasijām, un šobrīd lidmašīna atrodas uz skrejceļa."
Pēc lidostas mājas lapā atrodamās informācijas, reiss BT641 izlidoja no Rīgas pulksten 8.04. Lidmašīnā atradās 63 pasažieri, no tiem divi bērni un viens zīdainis, kā arī četri apkalpes locekļi. Šobrīd visi reisa pasažieri ir atstājuši lidmašīnu un atrodas Rīgas lidostas terminālī. Jānis Vanags norāda, ka "airBaltic" nav informācija par kādām sūdzībām vai cietušajiem.
Sīkāku informāciju "airBaltic" varēs sniegt pēc pilnīgas izmeklēšanas procedūras.
„Mēs vispirms veiksim izmeklēšanu, un pēc izmeklēšanas beigām mēs zināsim to konkrēto, precīzo problēmu, kas bija šīs situācijas pamatā. Un tad mēs varam veikt turpmākās darbības, ja nepieciešams, attiecināt tās uz pārējām lidmašīnām. Bet, pirms ir notikusi izmeklēšana, mēs nevaram ar to spekulēt,” Latvijas Televīzijas raidījumam „Panorāma” norāda “airBaltic” pārstāvis Jānis Vanags.
Tikmēr Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs jau zina stāstīt, ka vainīgais ir atrasts. Tā esot priekšējās šasijas apakšējā stāvokļa atslēgas tapa, kas sabrukusi vairākās daļās, tādēļ nebija iespējams pilnībā ievilkt vai izlaist šasiju.
Gorodcovs incidentu ar „airBaltic” lidmašīnu atzīst par ļoti nopietnu. Viņa pieredzē šis ir pirmais gadījums, tādēļ par notikušo paredzēta nopietna izmeklēšana.
"Incidenta izmeklēšanu veic no mums [Civilās aviācijas aģentūras] neatkarīga iestāde - Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs. Mēs savukārt ar viņiem sadarbojamies," Latvijas Radio Ziņu dienestam skaidro Gorodcovs, uzsverot, ka incidenta iemesls šoreiz ir tīri tehnisks, un neizslēdzot, ka tas var būt raksturīgs plašāk. Tādā gadījumā Civilās aviācijas aģentūra nekavējoties informē ražotāju un valstis, kas ekspluatē ražotāja produktu.
Pēc aviotransporta monitoringa vietnes "Flightradar24.com" informācijas, reiss BT641 mainījis kursu jau tūlīt pēc pacelšanās no lidostas "Rīga" un no plkst. 8.12 līdz plkst. 10.15, proti, divas stundas veica apļus starp Jelgavu un Iecavu, lai, acīmredzot, iztērētu degvielu.
"Flightradar24" fiksējis lidmašīnas nolaišanos lidostā "Rīga" plkst. 10.22.