Dienas ziņas

Sāk iztiesāt Loginova krimināllietu

Dienas ziņas

KNAB pārbauda I.Rimšēviča deklarāciju

Cietušās "airBaltic" lidmašīnas šasiju nodod ekspertīzēm

«airBaltic» reisa ārkārtas nosēšanās: Lidmašīnas šasijā, iespējams, bija salūzusi skrūve

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Pēc sākotnējās apskates Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs (TNGIIB) konstatējis, ka "airBaltic" lidmašīnas  šasijas mehānismā salūzusi aptuveni piecus centimetrus gara skrūve, kas neļāva to nedz ievilkt, nedz izlaist. Taču aizvien nav saprotams, kāpēc tā pārlūzusi. 

 

Līdz ar izmeklēšanas sākšanos šobrīd pamazām kļūst skaidrāka aina par to, kas tad īsti notika sestdienas “airBaltic” reisā uz Cīrihi. Īsi pēc pacelšanās piloti konstatēja, ka priekšējo šasiju nav iespējams ievilkt.

Tāpēc nekavējoši sāka kļūdu pārbaudes procedūru. Saprotot, ka defekts ir būtisks, apkalpe nekavējoties sazinājās ar “Latvijas gaisa satiksmes” dispačeriem, kuri norādīja konkrētu gaisa telpu, kurā lidmašīnai jāriņķo, dedzinot degvielu un samazinot svaru.

Neraugoties uz pasažieru uztraukumu, nolaišanās izdevās necerēti maiga – iemesls gaisa kuģa priekšējā šasija tomēr nebija pilnīgā ievilkta fizelāžā, ļaujot gan kompensēt triecienu, gan padarot nolaišanos iespējami vadāmāku.

Eksperti uzsver – ja šasija būtu pilnībā ievilkta, lidmašīnas priekšdaļas apakša būtu cietusi krietni vien vairāk.  Arī lidmašīnas attēlā redzams, ka tas korpuss nav būtiski būtu bojāts. Pēc ekspertu teiktā, piezemēšanās bez šasijas var novest arī pie korpusa lūzumiem, kas jau palielina risku pasažieru veselībai un pat dzīvībai.

Bojātā cietušā šasija jau ir demontēta un nodota ekspertiem. Pirmajās pārbaudēs konstatēts, ka lūzusi viena no skrūvēm. 

Pagaidām ekspertiem nav skaidrs, vai notikušajā vainojama tikai skrūve.

“Skrūve salūza un nobloķēja ievilkšanas – izvilkšanas mezglu, tas nofiksējās tādā stāvoklī, ka to nevarēja ne ievilkt, ne izvilkt. Skrūve to nobloķēja. Jautājums – kas ir pirmcēlonis? Iespējams, ka skrūve nemaz nebija vainīga. Iespējams, ka tajā mezglā bija citas lietas – kāpēc skrūve lūza. Un nobloķējās. Iespējams, tā bija korozija, jo tā ir saistīta ar citiem mehānismiem tajā mezglā. Tomēr tas pagaidām ir neskaidri,” informēja Transporta nelaimes gadījuma izmeklēšanas biroja Aviācijas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs.

Trūbs norādīja, ka pēdējo gadu laikā šis ir pirmais šāda veida incidents “Bombardier Q 400” lidmašīnām.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs par notikušo jau informējis lidmašīnas ražotājus – Kanādas ražotāju “Bombardier”, kam “airBaltic” pasūtījusi arī savu jauno reaktīvo floti – CS300 sērijas lidmašīnas. Šāds priekšējo šasiju bojājums turbopropelleru Q-400 tipa lidmašīnās konstatēts pirmo reizi. 

Jau tika ziņots, ka sestdien,17. septembrī, Rīgas lidostā “airBaltic” lidmašīna, kurai bija paredzēts reiss uz Cīrihi, veica avārijas nosēšanos. Pēc tam lidosta slēdza skrejceļu, novirzot ceļā uz Rīgu esošās lidmašīnas uz citām lidostām.Lidmašīnā esošie cilvēki tika evakuēti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti