"Līdz šim visi mūsu transportlīdzekļi nebija aprīkoti ar GPS informāciju, proti, mēs nezinājām par visiem transportlīdzekļiem, kur katrs atrodas," atzina uzņēmuma "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča–Feldmane.
Patlaban šī situācija pakāpeniski tiekot sakārtota.
"Tiek ieviesta vienotā sistēma, kuras ietvaros ir visi transportlīdzekļi aprīkoti ar GPS un tiek izstrādāta jauna programmatūra, kas gan informatīvajos tablo attēlos tiešsaistes pienākšanas laikus, gan arī ekrānos, kas ir sabiedriskajā transportā, varēs redzēt nākamajā pieturvietā pienākšanas laiku," skaidroja Bartaševiča–Feldmane.
Patlaban tablo ir redzama informācija, kas ir tā saucamais prognozētais laiks.
Šobrīd šie elektroniskie tablo attēlo vien sabiedriskā transporta pienākšanas laiku pēc saraksta, tātad uz tiem var paļauties tikai tik lielā mērā, kā lasot, kas rakstīts drukātajos sarakstos.
Tiesa, elektroniskajos tablo var veikt korekcijas, ja, piemēram, ir gaidāms sastrēgums vai arī kāds transportlīdzeklis savā maršrutā nekursē.
Loģiski gan būtu, ka autobusa, trolejbusa vai tramvaja GPS raidītājs parādītu, cik tālu transportlīdzeklis atrodas no pieturas, tiktu aprēķināts paredzamais pienākšanas laiks, kas tiktu atspoguļots ekrānā, bet nekā.
"Šobrīd varbūt ir vairāki brīži, kad sabiedriskā transporta salonā ekrāni nestrādā, jo viss ir saistīts ar to, ka notiek vienota sistēmas sakārtošana, tajā skaitā, lai tablo būtu pieejams šis tiešsaistes laiks," turpināja uzņēmuma pārstāve.
"Rīgas satiksme" norāda – tuvākā mēneša vai divu laikā plānots ieviest to, ka šie tablo rādīs reālo sabiedriskā transporta pienākšanas laiku.
Tikmēr elektroniskie tablo pilda vien vizuāli modernāka parastā saraksta funkciju, kas pasažieriem reālu ieguvumu patlaban nedod.