Līdz ar silto laiku ielās atgriežas skrejriteņi, arī – negadījumi ar tiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 8 mēnešiem.

Aizvadītajās Lieldienu brīvdienās cilvēki pilsētās daudz pārvietojās ar elektriskajiem skrejriteņiem, un satiksmes negadījumos cietuši kopā 11 skrejriteņu vadītāji. Piemēram, sestdien, 8.aprīlī, 7% no visiem ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem bija skrejriteņu vadītāji.

Nomas skrejriteņi piedāvā ērtu, ātru un salīdzinoši nedārgu pārvietošanās iespēju pilsētās. Piemēram, trīs trolejbusa pieturas ar skrejriteni var pieveikt ar divreiz mazākiem izdevumiem. Turklāt tas ļauj aizsniegt vietas, kur sabiedriskais transports nekursē.

Arvien biežāk tie sastopami arī ārpus Rīgas, kur cilvēkiem ir dažādi viedokļi par to. Latvijas Radio vaicāja valmieriešu viedokli par skrejriteņiem.

"Es domāju, ka izmantot tos it kā drīkstētu, bet jābūt ir sakārtotai sistēmai, kur drīkst braukt, kā drīkst braukt. Un es domāju, arī atbilstošiem sodiem jāpienākas, tāpēc ka mani skrejritenis vienreiz notrieca. Tepat, uz tilta," pastāstīja Kārlis.

Pieprasījums pēc skrejriteņiem ievērojami audzis arī Liepājā, Ogrē un Rīgā. Abi galvenie pakalpojuma sniedzēji turklāt palielinājuši iznomājamo skrejriteņu skaitu.

Tam visam ir arī negatīvās sekas – pieaugošais negadījumu skaits. Gada laikā divreiz vairāk skrejriteņu apgāzušies. Pēdējos divos gados četrkāršojies arī reibumā pieķerto skrejriteņu vadītāju skaits. Un neiztikt arī bez traumām.

Traumatoloģijas slimnīcā iepriekšējā vasarā bijušas dienas, kad ievesti 10 traumēti braucēji.

Par skrejriteņu vadītāju traumām pastāstīja slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš: "Atsevišķos gadījumos tie ir nobrāzumi, sasitumi. Bet ir arī tādi gadījumi, kad pacienti ir jāoperē, ķirurģiski jāārstē ar smagiem lūzumiem, ar lūzumiem, kas ir saistīti ar ekstremitāšu locītavām, ar lūzumiem, kas bieži vien ir ar paliekošām sekām uz visu atlikušo mūžu."

Viens no lielākajiem elektrisko skrejriteņu iznomātājiem "Bolt" negadījumos vaino gan pārgalvīgos braucējus, gan slikto ceļu stāvokli. "Katras sezonas beigās mēs pašvaldībām nosūtām datus par to, kā tieši viņu iedzīvotāji ir braukuši, kādi ir paradumi. Tas nereti mēdz palīdzēt izvērtēt arī to, kur ir nepieciešams uzlabot infrastruktūru, kur varbūt ir nepieciešama izbūvēšana no jauna. Par drošības aspektiem arī mēs runājam ar pašvaldībām, pārsvarā pirmā lieta, kur tās ir iesāktas, ir tieši skrejriteņu novietošanas jautājums," stāstīja "Bolt" pārstāve Gerda Kivleniece.

Liepājā pilsētas mobilajā lietotnē ir iespējams iesūtīt foto ar nepareizi novietotu skrejriteni.

Lai gan šobrīd Latvijā nav oficiālu skrejriteņu stāvvietu, cita skrejriteņu nomas operatora "Tuul" vadītājs Raivis Ozoliņš lielas problēmas nesaskata: "Es domāju, ka uz doto brīdi jau ir šādas lietas, vienkārši tās nav pilsētā apzīmētas, uz ko mēs aicinām pilsētai pievērst lielāku uzmanību. Visiem skrejriteņu operatoriem savās aplikācijās jau ir norādītas šādas vietas, tās ir tās vietas, kur mēs kā operatori relocējam savus skrejriteņus no tuvākās apkārtnes konkrētajā rajonā Rīgā, kur tie ir visvairāk lietderīgi pilsētas iedzīvotājiem un ērtāk pa rokai."

Skrejriteņu operatori šosezon gatavojas informatīvām kampaņām par drošību. Tāpat ierobežots tiks pārvietošanās ātrums brīvdienu nakts stundās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti