Panorāma

Pašvaldībām ļaus izvēlēties skolu finansēšanas modeli

Panorāma

Panorāma

Sāks būvēt tiltu pār Daugavu; būs satiksmes ierobežojumi

Tilta būvniecības dēļ no pirmdienas Rīgas centrā gaidāmas ilgstošas satiksmes izmaiņas

Sakarā ar "Rail Baltica" dzelzceļa tilta pār Daugavu izbūvi no pirmdienas, 5. februāra, Ģenerāļa Radziņa krastmalā Rīgā ieviesīs ilgstošas satiksmes izmaiņas, kas paredz ierobežot satiksmi kreisajā brauktuves joslā, abos braukšanas virzienos. Tas nozīmē, ka satiksmei būs atvēlētas divas braukšanas joslas katrā virzienā, informēja Rīgas pašvaldība.

Tilta būvniecības dēļ no pirmdienas Rīgas centrā gaidāmas ilgstošas satiksmes izmaiņas
00:00 / 03:18
Lejuplādēt

Plānotais tilts sāksies pie Maskavas ielas un beigsies pie Mūkusalas ielas, šķērsojot Daugavu, Zaķusalu un Mazo Daugavu. 

Šoferiem jārēķinās ar to, ka būvdarbu laikā, nakts stundās brauktuve var tikt slēgta īslaicīgi vai varētu tikt slēgtas atsevišķas papildu joslas. Tilta izbūves darbus veiks "Rail Baltica" būvnieks pilnsabiedrība "BERERIX". 

Satiksmes ierobežojumi stāsies spēkā no pirmdienas, 5. februāra
Satiksmes ierobežojumi stāsies spēkā no pirmdienas, 5. februāra

Pašvaldība norādīja, ka ar laiku Ģenerāļa Radziņa promenādē varētu tikt ieviestas izmaiņas arī gājēju kustībā. 

Vienlaikus pašvaldībā informēja, ka tramvaju kustība paliks nemainīga – tramvaji brauks gar Centrāltirgu, nevis zem Dzelzceļa tilta, kā tas bija savulaik. Citādi sabiedriskā transporta kustība nebūs traucēta.

Ievērojamas izmaiņas satiksmē Ģenerāļa Radziņa krastmalā būs spēkā ilgstoši, iespējams, pat līdz nākamā gada vasarai, tādēļ rīdzinieki un pilsētas viesi ir aicināti savlaicīgi plānot maršrutus, iespēju robežās izvērtēt papildu ceļā pavadīto laiku, kā arī ievērot satiksmes kārtību būvdarbu laikā.

Tikmēr satiksmes eksperts Pauls Timrots Latvijas Radio prognozēja, ka būvdarbu dēļ lieli sastrēgumi krastmalā nav gaidāmi:

"Tai plūsmai ir kaut kāds pieradums. Pirmajā rītā tur varbūt būs ļoti slikti, bet, tā kā mēs dzīvojam citos laikos, kuros cilvēki telefonā meklē maršrutus, tad [cilvēki] ātri adaptēsies. Vecajos laikos, kad avīzē bija jālasa par sastrēgumiem un remontiem, tad gāja grūtāk. Bet šobrīd es domāju, ka vienkārši vajag pārlaist pirmās dažas dienas, kad tur būs grūstīšanās un čupas, un nesaprašanās. Cilvēki ļoti ātri pielāgosies citai sistēmai."

Naudas pagaidām pietiek daļai tilta

Būvnieki pašvaldībai teikuši, ka darbus, kas paredz ierobežot satiksmi, varēs pabeigt līdz nākamā gada aprīlim. Pašvaldībā atzina, ka sākotnēji plānots "Rail Baltica" tiltu pār Daugavu uzbūvēt vispirms un pēc tam vai paralēli remontēt krastmalu, tomēr šī iecere neizdevās.

Vaivods par satiksmes ierobežojumiem
00:00 / 00:34
Lejuplādēt

"Iespējams, tikai atsevišķos brīžos brauktuves platums nebūs 2+2 braukšanas joslas. Jānorāda, ka mēs uz šo skatāmies nedaudz savādāk, nekā tas bija pagājušovasar, jo ir būtiskas izmaiņas tieši satiksmes plūsmās, jo pirmie dati parāda, ka kravas transports būtiski ietekmējis līdz šim esošās plūsmas. Šobrīd, līdz ar Austrumu maģistrāles atvēršanu, mēs redzam, ka vienas joslas aizvēršana katrā no virzieniem varbūt ne tik būtiski ietekmēs kopējo satiksmes plūsmu," sacīja Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.

Tikmēr topošo tiltu raksturoja "BERERIX" pārstāvis Andis Linde:

"Tas ir dzelzsbetona pēcspriegotais tilts ar salīdzinoši lielu laidumu – 87 metri – un salīdzinoši slaidu laidumu – plānākajā vietā apmēram tikai divi metri. Tas ir, lai nodrošinātu esošo navigācijas augstumu, kas ievēro gan Akmens tiltu, gan Dzelzceļa tiltu. Mums no UNESCO un Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes ir uzdevums vizuāli neaizsegt veco [Dzelzceļa] tiltu. Pa galveno brauktuvi ies divu sliežu ceļi, kas [būs paredzēti] "Rail Baltica" vilcieniem. Dienvidu pusē, iznāk Salu tilta pusē, būs trīs metru plata gājējiem, velobraucējiem pieejama avārijas brauktuve."

"BERERIX" pārstāvis Andis Linde par jauno tiltu pār Daugavu
00:00 / 00:27
Lejuplādēt

Būvnieks norādīja, ka patlaban naudas pietiek, lai uzbūvētu tikai daļu no tilta. "BERERIX" cer, ka nauda no Eiropas Savienības būs pieejama jau šoruden. Visu objektu paredz pabeigt 2027.–2028. gadā.

Sākotnēji tiks izbūvēti pāļi, režģžogs, pēc tam balsti. Vasarā sāks būvēt arī laiduma konstrukcijas pāri krastmalai ar balansējošo konsoļu metodi. "Un satiksmes drošība tiks nodrošināta ar speciāliem portāliem, ko mēs izbūvēsim pāri brauktuvei, nodrošinot divas brauktuves joslas," Latvijas Televīzijai pastāstīja būvnieks.

Kādus lielākus darbus, kad jāslēdz vairāk joslu vai pat viss ceļš, būvnieki sola veikt laikos, kad ielas noslodze nav tik liela, lai ar būvdarbiem satiksmi ierobežotu pēc iespējas mazāk.

KONTEKSTS:

2023. gada novembrī Ģenerāļa Radziņa krastmalā, Rīgas autoostas, Centrāltirgus un Centrālās stacijas piegulošajā teritorijā noslēdzās Rīgas pašvaldības veiktie būvdarbi, kuri bija nepieciešami dzelzceļa infrastruktūras "Rail Baltica" integrēšanai pilsētas centra infrastruktūrā.

Atbilstoši plānotajam darbu grafikam, Ģenerāļa Radziņa krastmalā bija plānots ieviest jaunas satiksmes organizācijas izmaiņas, lai sava projekta daļas realizāciju varētu turpināt "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks pilnsabiedrība "BERERIX" un pasūtītājs "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

Projekts paredz izbūvēt tiltu, kas sāksies pie Maskavas ielas un beigsies pie Mūkusalas ielas, šķērsojot Daugavu, Zaķusalu un Mazo Daugavu. Izbūvētais tilts nodrošinās ne tikai dzelzceļa satiksmi, bet arī jaunu un ērtu Daugavas labā un kreisā krasta savienojumu gājējiem un velobraucējiem.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028. līdz 2030. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti