Viņš norādīja, ka osta jau tagad maksā valstij - pagājušajā gadā Ventspils brīvosta valstij nodokļos un citos maksājumos ir samaksājusi 3,4 miljonus latu pie apgrozījuma 17 miljoni latu. "Uzlikt vēl kādus nodokļus papildus - ja tie ir 20% no apgrozījuma, kas ir līdzvērtīgi apmēram 3,5 miljoniem latu - tas nozīmētu to,ka šādu naudu nav kur ņemt, jo ostas ieņēmumi tiek izlietoti infrastruktūras attīstībai un kredītu atmaksai," sacīja Sarmulis un norādīja, ka ostām kredītu ir diezgan daudz.
Viņš uzsvēra šāda nodokļa ieviešanu radītu jautājumu, kā to kompensēt. "Ostas ieņēmumi ir ostu maksas, ko maksā ienākošie kuģi. Tos pacelt par 20% nozīmētu to, ka Ventspils brīvostas pakalpojumi kļūst nekonkurētspējīgi," stāstīja ostas pārvaldnieks un piebilda, ka arī izdevumu samazināšana nodokļa nomaksai nav iespējama, jo ostām ir jāatbilst starptautiski noteiktai struktūrai un kvalitātei.
Savukārt ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts "Rīta Panorāmai" sacīja, ka paziņojumi par konkurētspējas zaudēšanu ir pieņēmumi un biedēšana, jo ostu pārvaldēm būtu jāspēj rast iespējas samazināt izdevumus un efektīvāk strādāt. "Es nepiekrītu šai argumentācija - tā turas uz vienu vienīgu pieņēmumu, ka visu savu ieņēmumu un izdevumu starpību, ko normāli sauc par peļņu, ostām ir obligāti jāiztērē. Ir lietderīgas investīcijas un ir arī nelietderīgi tēriņi," sacīja ministrs un pastāstīja, ka ostās strādājošie uzņēmēji ir uztraukti, ka ostas, nevis meklēs iespējas samazināt savus izdevumus, bet pārliks šo nodokli uz viņiem.
"Mēs kā valsts cilvēkiem, kas lasa ogas un sēnes, prasām maksāt nodokļus. Pensionārs, kas saņem pensijas virs 165 latiem, maksā nodokļus, bet mēs nevaram 20 gadu laikā panākt, ka ostas, kas ir uzņēmumi pēc savas būtības, saimnieciskās darbības veicēji, nodrošina atdevi valsts budžetā - tā nav normāla situācija."
Aģentūra BNS jau rakstīja, ka valdība paudusi gatavību konceptuāli izvērtēt Reformu partijas priekšlikumu ar 20% nodokli aplikt Latvijas ostas. Šo ieceri kritizējuši ostu pārstāvji, kā arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss.