Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Pusdiena

Pusdiena 07.06.2016

Pusdiena

Klintone nodrošina atbalstu izvirzīšanai par ASV prezidenta amata kandidāti

Valdība atbildes vēstulē Saeimai par Krievu salas projektu gan mierina, gan atzīst riskus

Valdība atbildes vēstulē Saeimai par Krievu salas projektu gan mierina, gan atzīst riskus

Valdība atbildes vēstulē Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijai par Krievu salas infrastruktūras projekta attīstību norādīs, ka pagaidām ir pāragri runāt par to, ka projekts var izgāzties uz nesaņemt Eiropas Savienības (ES) finansējumu, taču atzīst arī riskus.

Iepriekš vairākkārt no Valsts kontroles ir izskanējušas bažas par to, ka projektā netiks sasniegts sākotnēji izvirzītais un projekta pieteikumā uz Eiropas Savienības finansējuma apgūšanu noteiktais mērķis, un šāda situācija rada risku, ka projekts nesaņems tam paredzēto Eiropas Savienības finansējumu.  

Krievu salas infrastruktūras attīstības projektu sākotnēji bija plānots pabeigt jau 2013.gada beigās, tomēr šobrīd valdība atzīst, ka Rīgas ostas nākotnei nozīmīgais projekts labākajā gadījumā tiks pabeigts līdz 2018.gada beigām.

Tieši projekta kavēšanās ir galvenais iemesls, kas ir pamudinājis Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisiju vērsties pie valdības ar jautājumu – vai projekts neizgāzīsies un, nesaņemot tam paredzēto Eiropas Savienības līdzfinansējumu, neradīs valstij zaudējumus.

Valdība uzskata, ka pagaidām runāt par iespēju, ka projekts varētu zaudēt Eiropas Savienības līdzfinansējumu, tomēr ir pāragri, jo

Eiropas Komisija uz valdības jautājumiem jau pērn ir sniegusi atbildi, ka projekts var saglabāt līdzfinansējumu, ja vien līdz 2019.gada 1.ceturkšņa beigām tiek sasniegti plānotie projekta mērķi.

Tiesa, projekta mērķu - ostas konkurētspējas saglabāšana, vides degradācijas novēršana un Rīgas centra atbrīvošana turpmākai pilsētvides attīstībai - sasniegšana ir galvenais klupšanas akmens.

Rīgas brīvostas pārvaldes sniegtie paskaidrojumi liecina, ka ir aizkavējusies ostas uzņēmumu darbības pārcelšana uz jaunuzbūvēto infrastruktūras kompleksu, un valdība, vērtējot kopējo situāciju, atzīst, ka pastāv nākotnes riski mērķu sasniegšanai līdz 2019.gadam.

Iespējams, pārliecinošāko izskaidrojumu tam, kāpēc projekts tik būtiski aizkavējies līdz šim un kāpēc joprojām pastāv arī nākotnes aizkavēšanās riski, sniedz Valsts kontroles atzinums par to, ka Krievu salas projekts ir viens no visneprasmīgāk pārvaldītajiem un īstenotajiem lielajiem projektiem Latvijā.

Skandalozo projekta slavu vēl vairāk pastiprina jau ilgstošā valsts institūciju nespēja ietekmēt Rīgas brīvostas pārvaldnieka Leonīda Loginova darbību – par spīti tam, ka pret brīvostas valdi un ostas pārvaldnieku ierosinātas krimināllietas, valsts institūcijām tā arī nav izdevies panākt Loginova atcelšanu no amata. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti