Luksusa universālveikalu ķēde "Nordstrom" pārstās pārdot Ivankas Trampas apģērbu un aksesuāru līnijas. Šāds solis rada jautājumus par ASV pirmās meitas mazumtirdzniecības zīmolu nākotni arī citos veikalos.
"Es domāju, ka lielākais risks zīmolam ir nevis zaudēt "Nordstromu", bet gan tas, ka "Nordstroms" faktiski mudina citus mazumtirgotājam darīt to pašu," uzskata mārketinga konsultante Kendasa Korleta.
Lielveikala pārstāvji skaidro, ka lēmums bija balstīts uz pārdošanas rezultātiem. Katru gadu tiekot nomainīta desmitā daļa zīmolu. Tomēr eksperti saskata Ivankas tēva faktoru. Donalds Tramps pamatīgi sašķēlis sabiedrību.
"Es esmu pārliecināta, ka tas nesākās pēdējo divu nedēļu laikā. Es domāju, ka pamats tam radās prezidenta vēlēšanu kampaņas laikā, un "Nordstrom" redzēja, ka pircēji neviennozīmīgi reaģē uz šo zīmolu," saka Korleta.
Trampa pretinieki pat veidoja sociālās kampaņas, piemēram "Paķer maku un bēdz!", aicinot boikotēt veikalus, kas tirgo kaut ko ar Trampa vārdu saistītu.
"Mazumtirdzniecības apjomi neaug. Mazumtirgotājiem jācīnās par katru desmitdaļu procentu pieaugumu, un viņi nevar ignorēt tādus faktus, kas sāk ietekmēt pircēju lēmumus konkrēto zīmolu iegādāties vai ne," uzskata Korleta.
Pati Ivanka vēl nav komentējusi sava zīmola likteni. Viņa uzreiz pēc inaugurācijas un sava vīra Džareda Kušnera kļūšanas par tēva ārštata padomnieku paziņoja, ka pamet visus amatus Trampa biznesa impērijā un nodosies trīs bērnu audzināšanai. Viņa arī palīdz tēvam, pavadot viņu protokola pasākumos, jo pastāvīgi dzīvo Vašingtonā, kamēr pirmā lēdija Melānija kopā ar dēlu pārsvarā mīt Ņujorkā.