Panorāma

T. Meja lūdz palīdzību "Brexit" procesā

Panorāma

Maina piebraukšanas kārtību pie lidostas

Taksistu konflikti nerimst

Taksometru plūsmu lidostā uzraugot taksistu izvēlēts «brigadieris»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Kamēr ministriju kabinetos tiek saskaņoti kārtējie likumu grozījumi, lai sakārtotu taksometru tirgu, ielās taksisti dzīvo pēc saviem nerakstītiem likumiem. Iepriekš stāstīts, kā taksisti kārto attiecības Vecrīgā. Tikmēr lidostā taksisti paši organizējas un sistēmu uzrauga izvēlēts "brigadieris".

Rīgas lidosta taksometru vadītājiem ir iekārojams objekts, jo šeit ar vienu braucienu var nopelnīt vairāk, nekā visu dienu vadājot pasažierus pa galvaspilsētas centru. Šī kumosa dēļ taksisti gatavi stāvēt garā rindā un cīnīties par savu vietu arī ar dūrēm, asaru gāzi un citiem ieročiem. Valsts policija apgalvo, ka taksistu uzvedībai pie lidostas jau tagad pievēršot pastiprinātu uzmanību.

"Policija un lidostas drošības departaments dara visu iespējamo, lai šādi konflikti vispār nerastos. Pārsvarā esam klāt publiskajā vidē, kur viņi stāv un ar savu klātesamību novēršam konfliktus. Turpmāk vēl pastiprināti pievērsīsim viņiem uzmanību," stāstīja Valsts policijas lidostas "Rīga" iecirkņa priekšnieks Helmuts Staško.

Pašā lidostas priekšā taksometri pēc savas norunas stājas divās rindās – vienā pamīšus stāv “Red Cab” un “Baltic taxi” taksometri, otrā – visu pārējo uzņēmumu pārstāvji.

Šīs otrās rindas taksisti paši vienojušies, ka iebraukt tā sauktajā "zelta kilometrā" pie lidostas drīkst tikai tie vadītāji, kuri vispirms izstāvējušu rindu netālajā Torņa ielā, ko paši iesaukuši par "purvu".

"Viss kolektīvs ir pats noorganizējies. Tā mēs strādājam, paši sarunājuši, kā ievēro rindu, kā ņem klientus. Kurš neievēro šo kārtību, to šeit neņem pretī," norādīja taksometra vadītājs Aivars.

Taksistu neformālā vienošanās paredz, piemēram to, ka nedrīkst braukt priekšā citiem rindā stāvošajiem vai atteikties no klientiem, kuri vēlas braukt salīdzinoši neizdevīgos lidostai tuvos maršrutus. Pret šādu norunu nevienam iebildumi nevarētu būt.

Taču neoficiālās sarunās taksisti atzīst – viņu vienošanās paredz arī to, ka noteiktās stundās, kad pasažieru lidostā maz, tie jāsūta pie tās automašīnas, kas atrodas rindas priekšgalā. Un šāda kārtība gan ir pretrunā likumā noteiktajām patērētāju tiesībām.

"Atbilstoši mūsu likumiem, pasažieris var izvēlēties jebkuru tajā vietā esošu taksometru. Citiem nav nekādu tiesību vērsties pret viņu, nodibināt kādu rindas kārtību vai kā citādi vērsties pret šo pārvadātāju, kuru pasažieris ir izvēlējies," skaidroja Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

SM joprojām turpinās darbs pie likuma grozījumiem, lai sakārtotu sasāpējušās problēmas taksometru nozarē. Taču taksisti dzīvo paši pēc saviem likumiem.

"Mēs paši sarunājuši esam. Izvēlējuši vienu cilvēku. Brigadieri – galveno, kurš atbild. Ja kāds noteikumus neizpilda, tas šeit kādu brīdi nestrādā vai vispār nestrādā," zināja teikt taksometra vadītājs Aivars.

"Brigadiera" personību taksisti neatklāj, bet tieši viņš esot tas cilvēks, kurš ar rāciju palīdzību uzrauga rindas ievērošanu un pie kura konfliktu gadījumos vēršas citi vadītāji. Pārkāpēji tiekot uz laiku atslēgti no rācijas sakaru sistēmas, tādējādi apgrūtinot viņam iespēju ieņemt rindu pie lidostas.

"Purvā" satiktie vadītāji noliedz, ka par dalību šajā rindā tiktu iekasēta kāda maksa. Citi vadītāji pie izslēgta mikrofona gan runā, ka par strādāšanu pie lidostas esot jāšķiras no 5 līdz 20 eiro dienā. Šādas runas dzirdējusi arī policija, bet nekādus pierādījumus tam nav ieguvusi.

"Nē, dokumentāli mums tas nav apstiprinājies. Neviens arī policijā ar iesniegumu par šādu gadījumu nav vērsies. Esam reaģējuši uz publiskajā telpā izskanējušo informāciju, veikuši vairākas pārbaudes, bet tā neapstiprinājās," teica Staško.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti