Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Aizvadīta 9. Latgalistikas konference

Maina prāmju kustību no Liepājas un Ventspils

«Stena Line» maina prāmju kustību no Liepājas un Ventspils

Prāmju operators “Stena Line” plāno no janvāra mainīt prāmju savienojumos ar Latvijas ostām - reisus uz Nīneshamni Zviedrijā pilnībā pārvirzīs no Liepājas uz Ventspili, bet reisus uz Travemindi Vācijā pilnībā pārvirzīs no Ventspils uz Liepāju. 

Pirmdien, 5.decembrī, Liepājā svinīgā ceremonijā sagaidīja prāmi “Stena Nordica”, kas turpmāk kursēs no Liepājas uz Travemindi.

Savu darbu Liepājas ostā kompānija “Stena Line” sāka 2012. gadā, pārņemot maršrutus uz Nīneshamni un Travemindi no uzņēmuma “Scandlines”.

Šobrīd statistika liecina, ka katru gadu Liepājas ostā tiek pārvadāti vairāk nekā 16 000 kravas vienību un vairāk 30 000 pasažieru. Plānots, ka, ieviešot regulārus reisus, pieaugs arī pārvadājumu skaits. Līdz ar to ieguvēja būs ne tikai prāmja kompānija “Stena Line”, bet arī Liepājas osta kopumā.

Pēc stividorkompānijas “Terrabalt” datiem, vairāk nekā 10% no prāmju pārvadātajām kravām tiek saražotas Liepājā.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis uzsvēra, ka “prāmjiem pats svarīgākais ir tikt nodrošinātam ar regularitāti”.

“Tas ir tāpat kā ar satiksmes autobusu – jābūt tā, ka viņš iet katru dienu noteiktā laikā un noteiktā stundā. Līdz šim mums bija viens reiss uz Nīneshamni, divi reisi uz Travemindi, un tas neļāva kravu pārvadātājiem plānot tādu regulāru darbību. Tagad mums ir četri reisi vienā virzienā, un tas jau ir uzskatāms par tādu regulāru satiksmi, kas prāmju biznesā ir pats svarīgākais,” skaidroja Hmieļevskis.

No  aprīļa  no Liepājas uz Travemindi Vācijā kursēs  divi prāmji „Urd” un „Stena Nordica”.

Pirmdien svinīgi sagaidītais prāmis “Stena Nordica” savienojumu Liepāja – Traveminde nodrošinās no nākamā gadā aprīļa, jo pašlaik tas apkalpo līniju Īrijas jūrā.   “Stena Line” Baltijas reģiona komercdirektors Oskars Osis norādīja, ka galvenais faktors jaunu maršrutu izveidē ir tieši katras vietas ģeogrāfiskais izvietojums.

“Mēs operējam no pilsētas vai valsts Latvijas, un attiecīgi savienojumi pēc komerciālās piederības, kur tie ir efektīvāki, saistošāki, attiecīgi tiek realizēti dzīvē,” pauda Osis.

Pašlaik reisu skaitu no Liepājas plānots palielināt par 25% jeb tā, lai katru dienu būtu pa vienam reisam. Lai arī šobrīd ir vērojams pasažieru pārvadājumu pieaugums, tomēr Oskars Osis stāsta, ka nākotnē uzsvars tiks likts tieši uz kravu apjomu palielināšanu, kas kompānijai ir izdevīgāk.  

Kompānija „Stena Line” sākusi gatavoties lielākam kravu un pasažieru apjomam, jo  savienojumā Latvija - Rietumeiropa vērojama stabilitāte.  Osis to skaidroja ar ekonomiskās situācijas uzlabošanos un Latvijā saražotās produkcijas apjoma pieaugumu, kas tiek eksportēts uz Rietumeiropu. 

 

Liepājā ir daudzi metālapstrādes uzņēmumi, kuriem ir svarīgi laicīgi piegādāt produkciju rūpnīcām Vācijā, Beļģijā un citviet, turpina Uldis Hmieļevskis. 

„Metālapstrāde nesaistās tikai ar “Metalurgu”. Liepājā ražo riteņu diskus, nerūsējošā tērauda detaļas pārtikas ražošanas apstrādei, ražo dzelzsbetona paneļus un citas lietas,”  norādīja Hmieļevskis.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti