Sākas būvprojekta iepirkuma otrā kārta «Rail Baltica» galvenajam posmam caur Rīgu

Dzelzceļa infrastruktūras projekta "Rail Baltica" kopuzņēmums "RB Rail" sācis otro kārtu iepirkumam par būvprojektēšanu un autoruzraudzības pakalpojumiem dzelzceļa līnijas Latvijas posmā Upeslejas - Rīga - Misa, informēja "RB Rail".

Iepriekš minētais "Rail Baltica" galvenais posms ir 56 kilometrus garš, šķērso piecas pašvaldības un sastāv no trīs apakšposmiem: Upeslejas - Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns -Imanta un Rīgas lidosta - Misa. "RB Rail" norādīja, ka tas ir viens no sarežģītākajiem posmiem, jo šķērso blīvi apdzīvotas teritorijas un iekļauj vienīgo "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas tuneli. Turklāt tas savieno "Rail Baltica" starptautiskās pasažieru stacijas Rīgas Centrālajā stacijā un starptautiskajā lidostā "Rīga".

Dalībai iepirkuma otrajā kārtā kvalificējās seši uzņēmumi:

  • "ACG3I-Amberg-Consultrans-Geg-Greisch-Grid-Inzenierbuve", 
  • "Idom-Ineco", 
  • "Obermeyer Planen + Beraten GmbH",
  • "Consortium Typsa - Setec - Tuc rail - Rem Pro",
  • "Systra/Cowi Mainline through Riga JV",
  • "AIA Latvia Mainline Riga".

Iepirkuma piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 2019. gada 22. janvāris, un līguma periods ar izvēlēto uzņēmumu plānots 24 mēnešu garumā. Uzņēmumam tiks uzticēta būvprojekta pamatrisinājumu izstrāde, vērtības inženierija, teritoriālo plānu risinājumu un būvprojekta izvērtēšana, kā arī autoruzraudzības pakalpojumu sniegšana dzelzceļa līnijas būvniecības laikā. 

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš norādīja, ka tuvākajā laikā ir plānots parakstīt arī pirmo būvniecības līgumu.

 "RB Rail"  valdes priekšsēdētājs Igns Degutis skaidroja, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas posma caur Rīgu projektēšana ir tehniski izaicinošs uzdevums, tādēļ labi, ka iepirkumā piedalās spēcīgi un pieredzējuši uzņēmumi.

"Mūsu plāns ir nodrošināt "Rail Baltica"  līnijas ilgtspējīgu integrāciju Latvijas galvaspilsētas un blakus esošo pašvaldību, kuras skars jaunizveidotais dzelzceļš, vidē. Projektētājiem, kas kvalificējušies nākamajai kārtai, ir nozīmīga loma tehnisko risinājumu veidošanā sadarbībā ar dažādām ieinteresētajām pusēm. Vienlaikus sagaidām, ka tiks nodrošināti tādi risinājumi, kas atbilstu apkārtējo kopienu interesēm, piemēram, dzelzceļa līnijas vizuālai integrācijai ainavā, kā arī trokšņa piesārņojuma mazināšanai," uzsvēra Degutis.

Posma sākotnējais plāns iekļauj 12 ceļa pārvadu, 16 dzelzceļa pārvadu, 13 atsevišķa līmeņa gājēju pāreju, 5 tiltu, otrās daļas dzelzceļa pārvada Rīgas lidostā, kā arī tuneļa izstrādi attiecīgajam posmam.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnija sadalīta 11 posmos, un būvprojekta izstrāde ir paredzēta katram posmam atsevišķi. Pašlaik iepirkums noris sešos no kopumā 11 posmiem. Plānots, ka būvprojekta izstrādes iepirkumi visai "Rail Baltica" dzelzceļa līnijai noslēgsies 2021. gada beigās.

"RB Rail" ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti