Panorāma

Vīrusa delta variants apdraud brīvāku ceļošanu ES

Panorāma

Labāki rezultāti matemātikas centralizētajā eksāmenā

Sāk «Rail Baltica» stacijas būvniecību pie lidostas

Sāk «Rail Baltica» stacijas būvniecību pie lidostas

Pie starptautiskās lidostas "Rīga" sākušies 236 miljonus eiro vērtās "Rail Baltica" stacijas būvdarbi. Cenā iekļauta arī sešus kilometrus gara estakāde un uzbērums sliežu ceļam, kas topošo "Rail Baltica" līniju savienos ar lidostu. Pagaidām lidostas apmeklētājiem būvdarbu sākšana neērtības nerada, taču vēlāk ap lidostu tiks mainīta satiksmes organizācija.

"Rail Baltica" stacijas būvdarbi tika svinīgi uzsākti ar urbumu testa pālim. Visi iesaistītie stacijas būvniecību sauc par vēsturisku mirkli, kas krietni uzlabošot Latvijas savienojamību ar Eiropu.

"Šis ir viens no nozīmīgākajiem transporta mezgliem Baltijā, jo pirmo reizi tas savieno dzelzceļu ar lidostu. Tas nozīmē, ka mēs izmainām mobilitāti," sacīja "RB Rail" valdes loceklis Agnis Driksna.

"Es domāju, ka šī dzelzceļa stacija un "Rail Baltica" līnija būs sava veida katalizators daudzu projektu attīstībai šeit lidostas apkaimē ne tikai saistībā ar pašu lidostu, bet arī loģistikas, kravu pārvadājumu jomu, biznesa un viesmīlības jomu," piebilda satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija).

"Rail Baltica" stacijas ēka no lidostas būs atdalīta. Vilciena pasažieri aptuveni 200 metru attālumu līdz izlidošanas zonai varēs mērot pa tuneli. Lai neaizņemtu vietu, sliedes ap lidostu atradīsies uz estakādes. Stacijas ēkai būs trīs līmeņi, savukārt fasādes galvenais elements būs koks.

Šobrīd būvlaukums aizņem nelielu platību lidostas priekšpusē ceļa labajā pusē, bet ar laiku būvlaukums izpletīsies aptuveni sešas reizes, ieskaus gan ceļu, gan blakus esošo stāvvietu.

"Mūsu uzdevums ir uzbūvēt jaunu pievedceļu lidostai, kas ies gar to pusi apkārt būvlaukumam un nodrošinās to pašu satiksmi, kāda ir šobrīd ar piekļūšanu lidostai. Tad, kad tas būs izdarīts, mums būs iespēja slēgt esošo ceļu, pa kuru šobrīd piebrauc lidostai un pārvietot būvlaukumu tālāk," skaidroja "B.S.L. Infra" pārstāvis Juris Frīdmanis.

Tiesības aptuveni 236 miljonus eiro vērto objektu būvēt konkursā ieguva būvnieku apvienība "B.S.L. Infra". To veido Latvijas firmas "Binders" un "LNK Industries", kā arī austriešu uzņēmums "Swietelsky".

"Mēs tēmējām uz ļoti daudzpusīgu pieredzi, pirmkārt, tādiem būvniekiem, kuriem ir starptautiska pieredze vērienīgu Eiropas vai pasaules līmeņa objektu būvniecībā, un šāda kompānija šajā personu apvienībā vai komandā ir. Tā ir austriešu kompānija "Swietelsky", kas ir ļoti pieredzējis infrastruktūras būvnieks," teica “Eiropas dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Lidostas stacijas būvdarbi notiks vairākos posmos. Stacijas termināli plānots pabeigt 2023. gada sākumā, savukārt lidostas infrastruktūru kopumā – līdz 2025. gada beigām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt