Saeima konceptuāli atbalsta «Rail Baltic» dzelzceļa līgumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Ceturtdien, 11. maijā, Saeima pirmajā lasījumā atbalstīja Igaunijas, Latvijas un Lietuvas valdību līgumu, kas paredz "Rail Baltica" dzelzceļa savienojuma izveidi.

Līguma mērķis ir nodrošināt efektīvu un ātru Eiropas sliežu platuma dzelzceļa pabeigšanu, kas nodrošinātu pasažieru un kravu transportēšanu pa maršrutu, kas atbilstu Latvijas, Lietuvas un Igaunijas tīklu kopīgiem tehniskajiem parametriem. 

Darbs pie Līguma izstrādes tika uzsākts 2014. gadā, ko atbalstīja arī Eiropas Komisija un kura esamība norādītu uz projekta briedumu un valstu gatavību realizēt "Rail Baltica" projektu.

Līgumā uzsvērta Baltijas valstu kopīgais mērķi attīstīt "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūru, kas to iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir stratēģisks un saimnieciski nozīmīgs objekts.

"Rail Baltica" ir nozīmīgs infrastruktūras projekts ne tikai Baltijas valstīm, bet arī Polijai un Somijai, kā arī Eiropas Savienībai, kuras mērķis ir attīstīt Eiropas transporta tīklus.

Saeimas deputāti savus priekšlikumus un precizējumus otrajam lasījumam var iesniegt līdz 26. maijam.

Līgums nostiprinās līdz šim lietoto "Rail Baltica" dzelzceļa definīciju, “RB Rail” kā projekta koordinatora statusu un "Rail Baltica" maršrutu Baltijas valstīs. Tāpat līgums apstiprinās Baltijas valstu apņemšanos projektu īstenot līdz 2025.gadam, lai 2026.gadā uzsāktu līnijas ekspluatāciju. Līgumā arī vērsta uzmanība uz Eiropas Savienības finansējuma nozīmi projekta realizēšanā un valstu gatavību arī turpmāk pieteikties uz Eiropas Savienības finansējumu līdz projekta pabeigšanai. Tāpat līgumā paredzēta iespēja visām pusēm no valsts budžeta līdzfinansēt projekta aktivitātes.

Līgumā definēts, ka kopīgi uzbūvētā infrastruktūra pieder valstij, kuras teritorijā tā atrodas. Tāpat līgums nosaka principu nediskriminējošai piekļuvei infrastruktūrai un sadarbību starp regulatīvajām un drošības iestādēm dzelzceļa jomā. Līgumā arī noteikts, ka domstarpības par līguma interpretāciju vai piemērošanu tiks risinātas sarunu un konsultāciju ceļā, informēja Saeimas Preses dienests.

Līgums parakstīts 2017.gada 31.janvārī. Tagad tas jāratificē visu trīs Baltijas valstu parlamentos.

"Rail Baltica" ļaus pasažieru vilcieniem sasniegt ātrumu līdz pat 240 kilometriem stundā līdzšinējo 120 vietā un kravas no Tallinas līdz Polijai nogādāt divās dienās līdzšinējo četru vietā.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti