Rīgas ostā pārkrauto kravu apmērs pērn sarucis par 9,3%; šogad prognozē pieaugumu

Rīgas brīvostā pagājušajā gadā pārkrauti 21,499 miljoni tonnu kravu, kas ir par 9,3% mazāk nekā 2020.gadā, liecina brīvostas publiskotā informācija.

Visvairāk ostā 2021.gadā pārkrautas beramkravas - 12,024 miljoni tonnu, kas ir par 11,2% mazāk nekā 2020.gadā. Vienlaikus ģenerālkravas ostā pārkrautas 7,205 miljonu tonnu apmērā, kas ir kritums par 2,7%, bet lejamkravas pārkrautas 2,269 miljonu tonnu apmērā, kas ir kritums par 17,9%.

Konteinerizētās kravas pagājušajā gadā Rīgas ostā pārkrautas 4,234 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 8,7% mazāk nekā 2020.gadā, veidojot 19,7% no kopumā ostā pārkrautajām kravām (gadu iepriekš - 19,6%).

Labība un labības produkti pērn Rīgas ostā pārkrauti 2,795 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 2,4% mazāk nekā gadu iepriekš, un veidoja 13% no kopumā ostā pārkrautajām kravām, bet kokmateriāli pārkrauti 2,591 miljona tonnu apmērā, kas ir pieaugums par 17,3%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, un veidoja 12% no kopumā ostā pārkrautajām kravām.

Koksnes granulas 2021.gadā Rīgas ostā pārkrautas 2,261 miljona tonnu apmērā, uzrādot pieaugumu par 8,3%, bet naftas produkti pārkrauti 2,174 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 18,5% mazāk nekā gadu iepriekš.

Vienlaikus ogles pagājušajā gadā Rīgas ostā pārkrautas 1,119 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 58,2% mazāk nekā 2020.gadā, un veidoja 5,2% no kopumā pārkrautajām kravām (2020.gadā - 11,3%, 2019.gadā - 31,6%).

2020.gadā Rīgas ostā pārkrāva kopumā 23,712 miljonus tonnu kravu, kas ir par 27,6% mazāk nekā gadu iepriekš.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Rīgas ostā šogad prognozē kravu pieaugumu

Apkopojot stividorkompāniju prognozes un vērtējot globālās tendences un ekonomiskos procesus nozarē, Rīgas ostā šajā gadā tiek plānots kravu apgrozījuma pieaugums 5% līdz 6% apmērā, informēja ostā. Kopējais kravu apjoms ostā šogad varētu sasniegt 22,8 miljonus tonnu.

2022.gadā tiek sagaidīts pieaugums labības produktu kravām, kas pamatojams ar pēdējo gadu laikā ostas uzņēmumu veiktajām vērienīgajām investīcijām šī segmenta kravu apkalpošanas infrastruktūrā un ostas uzņēmumu spēju veiksmīgi piesaistīt labības produktu tranzīta kravas gan no Lietuvas, gan Krievijas reģioniem.

Vienlaikus tiek ņemts vērā, ka šis segments ir atkarīgs no laika apstākļiem, kas var būtiski ietekmēt gan graudu ražas apjomus, gan to kvalitāti.

"Šogad plānojam nelielu, bet stabilu kravu apgrozījuma pieaugumu, kas ir būtiski, lai Rīgas osta ilgtermiņā veiksmīgi spētu turpināt investēt infrastruktūrā, zaļajās tehnoloģijās un piesaistītu privātās investīcijas," atzīmē Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Viņš uzsver, ka līdztekus pozitīvas kravu apjoma tendences saglabāšanai, šobrīd aktīvi turpinās darbs pie ostas industrializācijas, jauna loģistikas parka izveides plāniem Rīgas ostā un esošās sauszemes infrastruktūras rekonstrukcijas.

Pozitīvs pienesums kravu plūsmā nākamgad tiek sagaidīts arī no energoresursu kravām - 2021.gada pēdējā ceturksnī Rīgas osta atsāka apkalpot ogļu un koksa kravas, un tiek prognozēts, ka arī 2022.gadā varētu turpināties šo kravu apkalpošana.

Tāpat tiek sagaidīts, ka pakāpeniski sakārtosies pandēmijas iespaidā izjauktās loģistikas ķēdes, kas varētu pozitīvi sekmēt konteinerkravu plūsmas pieaugumu apmēram 9%-10% apmērā.

Vienlaikus ostas stividorkompānijas piesardzīgi prognozē situāciju mežsaimniecības kravu segmentā. Tas šobrīd ir lielākais kravu veids ostā, kurā 2021.gadā tika reģistrēts apjoma pieaugums. Šīm kravām tiek sagaidīta apjoma samazināšanās aptuveni 5% apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt