Jaunas prasības pasažieru pārvadājumos reģionu autobusu maršrutos sākotnēji plānoja ieviest līdz ar 2021. gada janvāri. Tas neizdevās. Apmēram trešdaļā Latvijas to ieviesa ar pusgada kavēšanos, bet nu – pusotru gadu pēc pirmā termiņa – jauniem autobusiem jāsāk kursēt vēl četrās lotēs.
Divos konkursos uz pārvadājumiem "Cēsu" un "Siguldas, Limbažu" lotēs uzvarēja uzņēmums "Nordeka", kam pasažierus būtu jāsāk pārvadāt no 1. jūlija. Taču izrādās – darbs būs jāturpina līdzšinējam pārvadātājam AS "CATA", ar kuru uz gadu pagarināts esošais līgums.
"9. maijā nāca piedāvājums turpināt darbu no 1. jūlija. Tur bija gara diskusija, jo pasūtītājam radās bažas, ka pārvadātājs, kurš uz papīra ir uzvarējis, nespēs izpildīt šos noteikumus," zināja stāstīt "CATA" Pasažieru pārvadājumu dienesta vadītājs Lotārs Dravants.
"Izsludinātais konkurss ir bijis neveiksmīgs. Un, mūsuprāt, ir jālauž tie līgumi, kas ir noslēgti, jo apsolīts ir vairāk, nekā tie, kas ir uzņēmušies šos solījumus, ir spējīgi izpildīt reāli," pauda "CATA" padomes priekšsēdētāja Elita Eglīte.
Tikmēr "Nordeka" norādīja, ka Autotransporta direkcija risina jautājumu par pakalpojuma uzsākšanas kārtību.
Savukārt Autotransporta direkcijā detalizētākus komentārus nesniedza.
"Pasūtītājs, konkrētāk Autotransporta direkcija, šo jautājumu risināšanu novelk līdz pēdējam brīdim. Faktiski ir palikušas vien pāris dienas līdz pakalpojuma uzsākšanai. Ir ļoti skumji, ka mums ir šāds pasūtītājs. Tā ir vienkārši nerēķināšanās ar pasažieriem," komentēja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks.
"CATA" pārstāvji norādīja, ka tādas ērtības kā bezskaidras naudas darījumi, kondicionieris, invalīdu ratiņu pacēlājs, viņu autobusos ir, tāpēc pasažieri necietīs. Tiesa, tā kā viņi neturpinās darbu Ogres un Aizkraukles lotē, nācies atlaist 75 darbiniekus. Tur autobusu pārvadājumi jāsāk "Liepājas autobusu parkam", bet Jēkabpilī, Preiļos, Līvānos – "Tukuma auto".