„Izvēlēties uzvarētājus bija ļoti grūti. Konkurence bija ne tikai skaitliski vislielākā... Mēs pat spriedām, ka pietiks tiekties pēc lielāka pieteikumu skaita, ka Latvijas eksporta nākotni izšķirs kvalitāte," stāsta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vadītājs Andris Ozols. „Un šeit tiešām ir runa par izcilību - ir uzņēmumi, kas ne tikai Latvijas vai Eiropas kontekstā, bet pasaules līmenī spēj radīt, ražot un izplatīt konkurētspējīgu produkciju par labu cenu (..) Žūrija apmeklēja 31 finālistu dažādās kategorijās – gan [eksportspējīgākais uzņēmums] lielo, gan mazo un vidējo uzņēmēju grupā, gan nominācijās „Industriālais dizains", „Importa aizstājējprodukts", „Inovatīvākais produkts". (..) Manuprāt, visas šīs nominācijas dod iedvesmu arī citiem Latvijas uzņēmumiem tiekties pēc šīs balvas, kas nu jau kalpo kā kvalitātes zīme," norāda Ozols.
Šogad no 119 uzņēmumu pieteikumiem otrajā kārtā iekļuva 31. Balvas piešķirs sešās kategorijās, tostarp Latvijas "Eksporta čempionam".