Dienas ziņas

Jēruzālemē atklāj ASV vēstniecību Izraēlā

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Pāterniekos veidos loģistikas centru

Pāterniekos vēlas veidot loģistikas centru

Kravu plūsma uz Latvijas – Baltkrievijas robežas pieaug, un Krāslavas novada robežkontroles punkta (RKP) "Pāternieki" infrastruktūra vairs nav tam atbilstoša. Baltkrievijas pusē modernizācija veikta jau pirms aptuveni pieciem gadiem ar vienošanos, ka arī Latvijā automašīnu caurlaidība ar laiku palielināsies. Lai situāciju risinātu, Latgales plānošanas reģions kopā ar vietējo pašvaldību cer šeit izveidot loģistikas centru.

Pāternieku robežkontroles punkts uz Latvijas – Baltkrievijas robežas uzbūvēts 1999.gadā, un kopš tā laika remontdarbi tur nav veikti. Smago automašīnu plūsma ir teju divas reizes lielāka par spēju tās uzņemt.

Latgales plānošanas reģions šeit tuvākajā laikā cer veidot loģistikas centru ar speciālām ražošanas zonām, papildu kravas automašīnu stāvvietām, termināļiem preču pārkraušanai un ražošanai, tā pierobežā attīstot arī uzņēmējdarbību. Projektu atbalsta Ministru prezidents Māris Kučinskis (Zaļo un Zemnieku savienība), kurš pērnās nedēļas nogalē situāciju ieradās vērtēt klātienē.

"Es esmu guvis apstiprinājumu, ka jāiet ir uz priekšu, jo palicis ir informatīvais ziņojums valdībā.

Mums ir jāvienojas vēl par dažādām detaļām. Tas varētu būt vesels pavērsiens šajā reģionā, valdībai ir jāsaka savs lēmums," teica premjers.

Šobrīd vidēji robežkontroles punkta caurlaidības spējas 12 stundu laikā ir 100 kravas un 100 vieglās automašīnas. Baltkrievijas pusē jau piecus gadus pēc modernizācijas projekta tas ir vismaz divas reizes vairāk, un ir vienošanās, ka arī Latvijā pārbaudes notiks ātrāk.

"Mēs nespējam ņemt pretī to, ko spēj pārbaudīt Baltkrievijas puse. Viņiem ir pabeigts “Grigorovščinas” robežkontroles punkta lielais projekts, pārbūvēts viss, attiecīgi ir vairāk joslas, kur veikt pārbaudi," teica RKP “Pāternieki” priekšnieks, kapteinis Jānis Sticers.

Loģistikas centra Pāterniekos izveide paredz, ka importa un eksporta joslu skaits tiks palielināts,

tāpat būs pieslēgums valsts autoceļam A6 robežas tiešā tuvumā, uzbūvēti pievedceļi, ūdensvads, elektrība un veikti citi uzņēmējdarbību veicinoši teritorijas uzlabojumi, radītas teju 40 jaunas darbavietas.

"Šeit varētu vairāk tādā gadījumā kravas nākt no Baltkrievijas, šobrīd nav noslēpums, tās visas iet caur Lietuvu. Tātad šeit var izveidoties pārkraušanas punkti. Un ap viņiem aizvien jaunas uzņēmēju darbības," lēsa premjers.

Kopumā projekta īstenošanai nepieciešami 2,5 miljoni eiro, no kā 15% līdzfinansēs Krāslavas novada dome, bet lielāko daļu Eiropas Reģionālās attīstības fonda un Latgales programmas finansējums. Šāda veida centrs robežas tuvumā būs valstī pirmais, tāpēc projekta uzsākšanu nedaudz kavē birokrātiska rakstura jautājumi.

"Mums ilgāk iet, jo Latvijā tāda centra nav. Protams, katrai ministrijai, katram dienestam ir savas instrukcijas," norāda Latgales plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētājs Gunārs Upenieks.

Tā kā Krāslavas novads atrodas pie Eiropas Savienības ārējās robežas ar Baltkrieviju, projekts stiprinās arī ekonomikas sadarbību ar Neatkarīgo Valstu Sadraudzības valstīm. Pirmie loģistikas centra būvniecības darbi sāksies jau nākamgad.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti