No amata atsaukts «Daugavpils satiksmes» vadītājs Romans Savickis

Pirmdien, 15. jūlijā, notikušajā AS “Daugavpils satiksme” akcionāru sapulcē no valdes locekļa amata atsaukts Romans Savickis. Valdes locekļa amatā uz laiku līdz brīdim, kad konkursa kārtībā tiks izvēlēts jauns valdes loceklis, iecelts Sergejs Blagoveščenskis.

Daugavpils domes priekšsēdētājs Andrejs Elksniņš jau iepriekš šo lēmumu skaidroja ar to, ka viņš ir neapmierināts ar uzņēmuma vadības darbu saistībā ar jauno tramvaju piegādi pilsētai, projekts ticis pakļauts riskam.  

“Pirmkārt, gandrīz tika izgāzts jauno tramvaju iepirkumu projekts, jo valdes loceklis bez jebkāda finansiāla nodrošinājuma parakstīja līgumu par jaunu tramvaju iegādi,” sacīja Elksniņš.

Andrejs Elksniņš: Par “Daugavpils satiksmes” valdes locekļa atsaukšanuKarina Važnaja

    “Respektīvi, līgums tika parakstīts, bet naudas nodrošinājuma nedz no Valsts kases, nedz no domes nebija. Šāda veida rīcība varēja novest uzņēmumu līdz maksātnespējai. Otrkārt, tika kavēta Valsts kases galvojuma finanšu līdzekļu izsniegšanai uzņēmumam, jo laikā no novembra līdz jūnijam kavēja virkni procedūru, lai pārliecinātos, vai piegādātāji atrodas sankciju sarakstos. Uzņēmumā nebija izveidota sistēma, kādā veidā tiks kontrolēta minētā līguma izpilde un ko darīs uzņēmums, ja Valsts kase neiedos finansējumu, un ko darīs, jā šādas naudas nebūs arī no domes puses. Treškārt, nav saprotams, kas šobrīd notiek uzņēmumā.

    Saskaņā ar līgumu pirmajiem tramvajiem Daugavpilī bija jābūt piegādātiem 26. jūnijā. Šobrīd nav neviena tramvaja,” sacīja Elksniņš.

    Savukart no amata atsauktais "Daugavpils satiksmes" vadītājs Romans Savickis nepiekrīt pārmetumiem, un jau ir vērsies pie arodbiedrības advokāta.

    Romans Saivickis: Par atsaukšanu no “Daugavpils satiksmes” valdesKarina Važnaja

      “Vienīgais iemesls, kas izskanēja akcionāru sapulcē, bija uzticības zaudēšana. Es lūdzu priekšsēdētāju paskaidrot, kādi ir iemesli, kāpēc pieņemts tāds lēmums. Neko nepaskaidrojot, viņš (Elksniņš) teica, ka jautājums ir izskatīts, un es varu iet prom,” klāstīja Savickis.

      “Es jau sazinājos ar advokātu, kas ir no mūsu arodbiedrības. Tiklīdz būs pieejams akcionāru sapulces protokols rakstveidā, es to iesniegšu advokātam un domāsim, ko darīt tālāk,” sacīja Savickis.

      “Protams, es nepadošos, jo tā ir ne tikai mana reputācija, bet arī manas komandas reputācija. Es uzskatu, ka šī atsaukšana nav pamatota. Mēs divu gadu laikā paspējām ļoti daudz. Kas attiecas uz vienu no minētajiem iemesliem – tramvaju projekta vilcināšanu, varu paskaidrot, ka Elksniņš pats to vilcināja, un divus mēnešus nevarēja parakstīt vienu papīru. Un bija situācija, ka mēs varējām ne tikai pazaudēt ES naudu, bet arī Valsts kases papildus finansējumu,” apgalvoja Savickis.  

      KONTEKSTS:

      Iepriekš ticis vēstīts, ka Daugavpils pilsētas domes tramvaju vagonu iepirkuma konkursā uzvarējis Lietuvā reģistrētais "Railvec". Uzņēmums apņēmies piegādāt Daugavpilij astoņus Krievijā, Tveras vagonbūves rūpnīcā, ražotus četrasu tramvajus par 4 953 000 eiro. Tramvaji tiek ražoti Tveras pilsētas lokomotīvju rūpnīcā, kas pieder uzņēmumam "Transmašholding". Šī un citas koncerna rūpnīcas ir Krievijas ieroču ražotāji, kas izgatavo, piemēram, starta platformas starpkontinentālajām raķetēm.

      Drošības policija uzskata, ka pašvaldībai, izvēloties pakalpojumu sniedzēju, būtu jāņem vērā ne tikai cena, bet arī reputācijas riski. Sabiedriskā transporta iegāde no ražotāja, kas nav Eiropas Savienībā vai NATO, ilgtermiņā varot nelabvēlīgi ietekmēt nacionālās intereses.

      Turpinot attīstīt pilsētā tramvaju transporta infrastruktūru, Daugavpilī plānots īstenot vērienīgu tramvaju parka un infrastruktūras atjaunošanas projektu. Pašvaldības AS "Daugavpils satiksme" ir nodrošinājusi būvprojekta izstrādi esošo tramvaju sliežu ceļu renovācijai pilsētas centrā 3,4 kilometru posmā, paredzot sliežu ceļu, kontakttīkla, pieturvietu un ietvju rekonstrukciju.

      Tikmēr pastāv iespēja, ka „Daugavpils satiksmes” rīcībā, tāpat kā Liepājai, tieši tramvaju modernizācijas jomā varētu ienākt vēl papildu 10 miljoni eiro, kas ir daļa no Eiropas Savienības  fondu līdzekļiem, ko neapguva Skanstes tramvaja projektā "Rīgas satiksme". Diskusijas par to uzsākusi Satiksmes ministrija. 

      Ekonomika
      Ziņas
      Jaunākie
      Interesanti