Panorāma

JV sarakstu līderi – deputāti un ministri

Panorāma

Panorāma

Muita pievērš uzmanību arī dzelzceļa kravām no Kazahstānas

Muita pievērš uzmanību arī dzelzceļa kravām no Kazahstānas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

No preču stacijām Daugavpilī un Rēzeknē atpakaļ uz Krieviju un Baltkrieviju pa dzelzceļa sliedēm nācies doties teju 200 kravas vagoniem. Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvalde Latgalē līdz šim konstatējusi 10 mēģinājumus neievērot sankcijas. Lai gan kravu apgrozījums no Krievijas samazinās, aizvien vairāk vilcienu ienācis no Kazahstānas. Tā kā kravas no Centrālāzijas tik un tā nāk caur Krieviju, ne muitā, ne Satiksmes ministrijā nav pārliecības par to, cik uzticami ir jaunie “Latvijas dzelzceļa” partneri. 

Sankciju dēļ kravu skaits samazinās, taču darbs muitniekiem kļuvis saspringtāks. Konstatējot 10 mēģinājumus sankcijas pārkāpt, atpakaļ uz Baltkrieviju nosūtīti 48 vagoni, bet uz Krieviju – 144 vagoni. Tās bijušas kravas ar, piemēram, granulām, būvmateriāliem.

“Primāri tas ir dokumentu pārbaudes darbs. Mēs skatāmies gan preču kodus, arī to izcelsmes vietu, iekraušanas, izkraušanas vietu.

Pētām arī to, vai nosūtītājs vai saņēmējs ir sankciju sarakstā. Vai norēķinu ķēdē ir kāda organizācija, kura ir iekļauta sankciju sarakstā,”

pastāstīja VID Muitas pārvaldes Latgales muitas kontroles punkta daļas vadītāja vietnieks Guntars Kokins.

Atsevišķos gadījumos muitnieki saskatījuši kriminālnozieguma pazīmes un informācija nodota Nodokļu un muitas policijas pārvaldei procesu uzsākšanai.

Tas, ka preces jau iekļautas sankciju sarakstā, gan vēl nenozīmē, ka tās jau cauri Latvijai vairs netiek vestas. Piemēram, akmeņogles no Krievijas un Baltkrievijas cauri Latvijai vēl turpinās plūst līdz pat 10. augustam, kad beigsies pārejas periods.
 
Vēl daudz akmeņogļu kravu iepriekšējo mēnešu laikā tranzītā ienākušas no Kazahstānas. “Latvijas dzelzceļa” pārstāvji aprīlī devās uz Kazahstānu, lai pārrunātu kravu pārvadājumu palielināšanas iespējas, kazahus interesējot arī lokomotīvju modernizācija, ko veic “LDZ ritošā sastāva serviss” . Satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie") prognozēs nākotnei gan ir piesardzīgāks – šīs kravas tik un tā dodas caur Krieviju.

“Mēs redzam, ka sadarbojamies ar konkrētiem uzņēmējiem Kazahstānā, redzam preču izcelsmi. Tās pamatā tāpat ir beramkravas, rūdas, akmeņogles, to izcelsmi var redzēt.

Bet simtprocentīgi par visu mēs nevaram būt pārliecināti,” norādīja Linkaits.

“Muitas dienests, protams, veic darbības, lai atšifrētu un izvērtētu, vai tas nav apzināts sankciju apiešanas mēģinājums. Mums jāpieliek zināmas pūles, lai saprastu, kādi maksājumi veikti,  kāda ir preču izcelsme,” norādīja Muitas pārvaldes pārstāvis Kokins.

Jau ziņots, ka kravu skaita pieauguma dēļ no Kazahstānas kopējais dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad pirmajos sešos mēnešos Latvijā pieaudzis par 17,6%. Tā aplēsusi Satiksmes ministrija.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti