Skaits sarucis pēc diskusijām ar iedzīvotājiem dažādos Latvijas novados, caur kuriem varētu iet topošais dzelzceļa posms. Viņš uzsvēra, ka nojaucamo māju būs daudz, daudz mazāk nekā 2000 un šajā skaitā galvenokārt ir zemes īpašumi.
Tajā pašā laikā Matīss aicināja saprast, ka Mārupe, kurā ir izvērtušās vienas no asākajām diskusijām par „Rail Baltica”, ir īpašs apgabals. Ministrs prognozēja, ka nākotnē lidostā būs otrs skrejceļš un arī tad varētu būt jautājums par zemes īpašumiem Mārupē.
Jau vēstīts, ka divu nedēļu garumā marta pirmajā pusē vairākās Latvijas pašvaldībās notika ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektu sabiedriskās apspriešanas. Iedzīvotāju un pašvaldību nostājas bijušas neviennozīmības, bet visasākie iebildumi bija Mārupē, caur kurieni tiek plānots dzelzceļa atzars uz lidostu.
Kopumā Latvijā "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas izbūve izmaksās 1,27 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām projekta izmaksām. Taču tikai pēc diviem gadiem tiks uzsākta projektēšana un īpašumu atsavināšana.