Matīss intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Viens oret vienu" atzina, ka pēdējie divarpus mēneši viņa dzīvē bijuši vieni no vissmagākajiem un sākotnēji viņš plāno atpūsties, bet pēc tam - darboties uzņēmējdarbībā.
"Mans plāns nav politiskā darbība. Darbošos uzņēmējdarbības jomā," intervijā teica Matīss.
Runājot par iemesliem, kādēļ nolēma pamest labi atalgoto darbu "Rīgas satiksmes" valdē, Matīss teica, ka nevēlējies sabojāt savu reputāciju. "Valsts ir maza, pilsēta ir maza. Viena lieta ir identificēt problēmas, otra - tās risināt. Es redzēju, ka nevaru atrisināt problēmas," teica Matīss.
Jautāts, kādēļ Saeimas vēlēšanās izvēlējās kandidēt no "Saskaņas" saraksta, lai gan par "Rīgas satiksmi" jau tad bija izskanējusi dažādi vērtējama informācija, Matīss teica, ka viņu uzrunāja "Saskaņas" Saeimas frakcijas vadītājs Jānis Urbanovičs.
"[Urbanvičs stāstīja], ka ir jauna komanda [Vjačeslavs] Dombrovskis un citi progresīvi, jauni cilvēki ar jaunām idejām. Izrunājām un secinājām, ka varam sagatavot labu programmu vēlētājiem. Nekaunos ne par vienu vārdu "Saskaņas" priekšvēlēšanu programmā," teica Matīss.
KONTEKSTS:
Par galvaspilsētas iedzīvotāju nodokļu naudu pirktas nevajadzīgas preces pakalpojumi, slēgti konsultāciju līgumi, kā arī pirkta degviela par dārgāku cenu, nekā uzpildes stacijās – tā auditoru ziņojumu raksturo Rīgas domes deputāti, kas skaidro, kāpēc uzņēmums “Rīgas satiksme” nonācis finanšu grūtībās.
Jaunieceltais “Rīgas satiksmes” vadītājs Ernests Saulītis norāda - vismaz martā uzņēmumam maksātnespēja nedraud, un pašlaik nav runas par biļešu cenas pieaugumu.
Rīgas pašvaldības dotācija uzņēmumam “Rīgas satiksme” ik gadu ir augusi. No dažiem desmitiem miljonu eiro pirms desmit gadiem līdz 130 miljoniem eiro pērn. Un arī šogad uzņēmuma saistību un rēķinu apmaksai jau atkal nepieciešams vairāk līdzekļu.