Ministrs norādīja, ka vilcienu iepirkumu konkursa maratons tuvojas noslēgumam un pēdējos metros ir spraiga konkurence. "Divi pretendenti mēģina pierādīt gan "Pasažieru Vilcienam", gan Iepirkumu uzraudzības birojam, ka viņu piedāvājums ir labs. Mums svarīgi līdz gada beigām saņemt skaidru līgumu par piegādājamiem vilcieniem," teica Linkaits.
Satiksmes ministrs atzina, ka gadījumā, ja kārtējais vilcienu iepirkšanas mēģinājums izgāzīsies, Latvijas tirgū varētu ienākt kaimiņvalstu - Igaunijas un Lietuvas - dzelzceļa pārvadātāji. "Lietuvieši brauc no Viļņas uz Daugavpili un skatās uz iespēju operēt tālāk. Igauņus interesē pārvadājumi no Valkas uz Rīgu. Jārēķinās ar to - ja paši nevaram, tad jādod uz āru," sacīja Linkaits. Viņš gan atzina, ka tas būtu diezgan nožēlojams pavērsiens un pauda cerību, ka līdz tam nenonāks.
Runājot par dzelzceļa elektrifikāciju Linkaits, norādīja, ka tā ir nepieciešama, tomēr ir jāsaprot, vai valsts budžetam nerodas pārāk lielas saistības. Satiksmes ministrija elektrifikācijas projektu ir izvērtējusi, iesniegusi valdībā ziņojumu un gaida Eiropas Komisijas apstiprinājumu. Paredzēts, ka darbs norisināsies vairākos posmos un kā pirmais tiks elektrificēts maršruts Rīga - Daugavpils.
Linkaits intervijā arī norādīja, ka vilcieniem ir jākļūst par Latvijas iekšzemes satiksmes mugurkaulu. Ministrija plāno vilcienu satiksmi sasaistīt ar autobusu maršrutiem, izstrādājot vienotu biļeti. Savukārt Rīgā varētu tikt veidotas vilciena pieturas pie "Alfas", "Akropoles" lielveikaliem un Stradiņa slimnīcas. Tāpat ir iecerēts darbs pie Bolderājas dzelzceļa līnijas.