Eiro fokusā

Vai "Brexit" veicinās Latvijas iedzīvotāju remigrāciju?

Eiro fokusā

Trūkst ne tikai vienkāršā darba darītāju, bet arī spēcīgu līderu

Lidostā "Rīga" kļuvusi par mazu augošajam pasažieru skaitam

Lidosta «Rīga» kļuvusi par mazu augošajam pasažieru skaitam

Starptautiskajā lidostā "Rīga" šā gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar atbilstošu laika posmu pērn par 4,6% audzis lidojumu skaits un par 10,7% – apkalpoto pasažieru skaits, sasniedzot 5,96 miljonus pasažieru. Pasažieriem gan nākas samierināties ar garākām rindām, jo pirms 45 gadiem celtā lidostas ēka kļuvusi par mazu tik lielam pasažieru skaitam.

Salīdzinājumam: 2018. gadā lidosta "Rīga" apkalpoja kopumā 7,056 miljonus pasažieru, 83 468 lidojumus un pārkrāva 28 256 tonnas kravu, ziņo LETA. Starptautiskās lidostas "Rīga" valdes loceklis Artūrs Saveļjevs stāstīja, ka pērn, salīdzinot ar 2017. gadu, pasažieru skaits lidostā auga par 15,7%, bet apkalpoto kravu apjoms – par 10,7%.

Lidostas un "airBaltic" izaugsme  

"Šis gads lidostai bijis tikpat veiksmīgs kā pagājušais gads, īpaši pasažieru skaita ziņā, kur mēs turpinām būt starp TOP 5 visstraujāk augošajām lidostām kategorijā starp 5 un 15 miljonu  pasažieru grupā Eiropā. Arī lidojumu skaits palielinās. (..) Tādām lidostām kā Pēterburga, Helsinki, Stokholma raksturīgi tranzītpasažieri.

Ja mēs gribam turpināt izaugsmi pasažieru skaita ziņā, tad mums ir jāskatās arī uz tiem pasažieriem, kurus varētu atvest līdz Rīgai, un tālāk tie varētu caur Rīgu ceļot uz savu galamērķi," stāstīja Saveļjevs.

Arī Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic" šis gads bijis veiksmīgs – tirgus daļa Rīgas lidostā sasniegusi 62%. Pirmajos trīs ceturkšņos par 22% palielinājies pārvadāto pasažieru skaits. Kompānija ceļotājus ved uz vairāk nekā 70 galamērķiem, un katru gadu nāk klāt vēl kāds jauns. Populārākie galamērķi ir Tallina, Viļņa, Stokholma un Maskava, kur var aizlidot pat piecas reizes dienā. "AirBaltic" valdes loceklis Vitolds Jakovļevs stāsta, ka aviokompānija turpina atjaunot gaisa floti.

"(..) Pirms pusotra gada mēs atvērām Pilotu akadēmiju, šogad jau ir pirmie absolventi. Šis projekts, mūsuprāt, ir ļoti veiksmīgs, jo kopumā Eiropā ir vērojams pilotu deficīts. Latvijas un Baltijas pilotu kadru mainība ir daudz mazāka nekā, ja mēs noalgojām pilotus rietumvalstu tirgos. Turpmākos gados nedaudz straujāk augs Tallinas un Viļņas tirgus, jo tur mūsu tirgus daļa nav tik liela kā Rīgā, bet arī Rīgā palielināsim reisu skaitu un pasažieru plūsmu. (..)

Gribētos, lai Rīgas lidosta būtu tikpat elastīga kā mēs, bet saprotam, ka Rīgas lidostas kapacitātes palielinājums var notikt tikai pakāpeniski," teica "airBaltic" pārstāvis.

Lidostu turpinās attīstīt

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāve Iveta Kancēna stāstīja, ka turpmāko piecu gadu laikā lidostā plānots izbūvēt jaunu pasažieru termināli, kas spēs apkalpot 10 miljonus pasažieru gadā.

"Mēs kā Satiksmes ministrija redzam, ka lidostas galvenais uzdevums ir tuvāko četru piecu gadu laikā veiksmīgi īstenot lidostas paplašināšanas sestās kārtas īstenošanu.

Proti, jaunajā terminālī būs moderna un plaša pasažieru reģistrācijas zāle, arī drošības kontroles zona un bagāžas saņemšanas un šķirošanas telpas.

Protams, pasažieriem būs pieejami arī jauni restorāni, kafejnīcas, bāri. Tādējādi, mūsu ieskatā, tiks atrisināti pasažieru apkalpošanas kapacitātes jautājumi. Pirms 45 gadiem būvēto termināļa daļu lidosta šobrīd risina ar dažādiem pagaidu uzlabojumiem. Proti, pagarinot esošās bagāžas saņemšanas lentes, iekārtojot papildu bagāžas komplektācijas telpas un arī paplašinot gaidīšanas zonu," klāstīja SM pārstāve.

Saveļjevs stāstīja, ka lidostas teritorijā top arī jauns kravu perons un tam blakus iecerēts attīstīt divus loģistikas centrus, kas domāti aviācijas kravu pārvadājumiem. Viens no tiem būs ekspreskravu pārvadātāja "DHL Express", bet uz otra loģistikas centra izveidi lidostas teritorijā plānots tuvākajā laikā izsludināt starptautisku konkursu.

"Paralēli mēs rekonstruējam lidostas otro peronu, kur tiks izveidotas jaunas gaisa kuģu stāvvietas. Varēs nosēsties helikopteri, nenoslogojot lidostas skrejceļus. Savukārt nākamajos gados ir plānots uzbūvēt jaunu ātro gaisa kuģa nobrauktuvi no skrejceļa," teica lidostas "Rīga" valdes loceklis.

Jautāts, kā lidostas turpmāko darbību varētu ietekmēt "Rail Baltica” dzelzceļa līnijas izveide, Saveļjevs teica, ka šis projekts pavērs lidostai iespējas piesaistīt vairāk pasažieru, sevišķi no kaimiņvalstīm.

"Dzelzceļa stacija lidostā "Rīga" pēc šī brīža plāniem tiks uzbūvēta 2023. gadā. Pārējo infrastruktūru, kas savienotu centru ar lidostu, plāno uzbūvēt mazliet vēlāk. Liels ieguvums būs arī tas, ka būs ļoti ērti nokļūt pilsētas centrā – to pa dzelzceļu no lidostas varēs izdarīt apmēram 12 minūšu laikā," sacīja lidostas pārstāvis.

Tā kā jauno lidostas "Rīga" pasažieru termināli varētu pabeigt tikai 2023. gadā, lidot gribētājiem arī turpmākajos gados jārēķinās ar rindām. Būvniecības darbi noteikti ietekmēs arī pasažieru plūsmu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti