«LDz Loģistika» sadarbosies ar «China Merchants» – Baltkrievijas «Lielā akmens» investoriem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Valsts AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitassabiedrība SIA "LDz Loģistika" pirmdien, 1.oktobrī, Baltkrievijā parakstīja vēsturisku sadarbības līgumu ar "China Merchants CHN BLR Kommerčeskaja i Logističeskaja Kompanija", kas ir vadošo Ķīnas investoru pārstāvniecība Baltkrievijā topošajā industriālajā parkā "Lielais akmens". 

Līgums paredz sadarbību kravu pārvadājumu organizēšanā Latvijas virzienā, nodrošinot konkurētspējīgu ātrumu un kvalitāti, informē LDz mediju attiecību vadītājs Māris Ozols.

"Gadu desmitiem esam veidojuši un pēdējā gada laikā īpaši attīstījuši sadarbību ar Baltkrievijas dzelzceļu – tās ietvaros šogad izveidots un arvien aktīvāk tiek izmantots kravas ekspresvilciens "Minska-Rīga", kurš jau pārvadājis vairāk nekā 120 sastāvu. Tomēr uz partnerību ar baltkrievu kolēģiem raugāmies ne tikai divpusējās sadarbības formātā, bet pēdējos gados esam ieguldījuši lielu darbu attiecību izveidē ar kaimiņvalstī topošā industriālā parka "Lielais akmens" attīstītājiem, kuru darbība nākotnē nodrošinās stabilu kravu plūsmu," norādījis "LDz Loģistika" valdes priekšsēdētājs Gundars Ābols.

Pēc viņa teiktā, šonedēļ noslēgtais līgums paver jaunas sadarbības perspektīvas un apstiprina to, ka "Austrumāzijas kravas Latvijai ir daudz tuvāk, nekā esam ieraduši domāt".

Noslēgtā vienošanās paredz ne tikai savstarpēji izdevīgu preču un pakalpojumu tarifu piemērošanu un sadarbību "Lielā akmens" projektā, bet arī kravu pārvadājumu attīstību no Latvijas uz Ķīnu un no Ķīnas uz Latviju, kā arī tranzītpārvadājumu attīstību, izmantojot multimodālus transporta pakalpojumus.

"China Merchants Group" ir viena no vadošajām Ķīnas investīciju uzņēmumu grupām un viens no sešiem "Lielā akmens" investoriem.

KONTEKSTS:

Ķīna kopā ar Baltkrieviju attīsta industriālo zonu "Lielais akmens" Minskas pievārtē. Tas ir lielākais projekts reģionā, un "Lielais akmens" top teritorijā, kas ir līdzvērtīga teju pusei no Baltkrievijas galvaspilsētas teritorijas. Baltkrievijas valdība cer, ka industriālais parks kļūs par nozīmīgu ienākumu avotu. Tas nodrošinās transporta un tirdzniecības pakalpojumus starp Ķīnu un Baltkrieviju un nogādās kravas Eiropas Savienībā.

Šovasar Baltkrievijas ārlietu ministrs apmeklēja Rīgu, lai runātu par kravu tranzītu caur Latvijas ostām. Latvijas premjers Māris Kučinskis (Zaļo un Zemnieku savienība) iepriekš apliecināja, ka Latvijas ostas ir atvērtas Baltkrievijas uzņēmējiem. Latvijas tranzīta bizness no šīs sadarbības iegūtu trūkstošās kravas. Uz kravām no Baltkrievijā topošā Ķīnas industriālā parka «Lielais akmens» cerīgi raugās daudzi uzņēmumi.

Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko pagājušajā nedēļā jaunajam Baltkrievijas vēstniekam Latvijā uzdevis nodrošināt Baltkrievijas kravu piekļuvi jūrai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti