Kravu pārvadātāji pret eirovinjeti protestē atturīgi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Kravu pārvadāšanas uzņēmumi otrdien ir pulcējušies protesta akcijā, lai izteiktu savu sašutumu par steigšus ieviestā papildu ceļu nodokļa jeb eirovinjetes iekasēšanas uzsākšanu.

Latvijas Radio vēsta, ka šoferu protesti gan nav ļoti pamanāmi, jo šoferi neizvēlas protesta līdzekļus, kas traucētu satiksmi vai citādi liktu viņiem būtu vairāk redzamākiem.

Lielākā daļā kaimiņvalstu šāda vinjete pastāv, taču Latvijā līdz šim tāda nav pastāvējusi. Latvijā pārvadātāji daudz izmanto Latvijas ceļus, taču nodokļus par tiem nav maksājuši. Vēl vairāk – ja pārvadātāji Latvijā nepērk degvielu, tad viņi Latvijā vispār neko nepērk.

Tāpēc pretstatā pārvadātāju iebildumiem sabiedrībā izskan arī atbalsts nodevas ieviešanai, jo tā beidzot Latvijai ļaus gūt kaut nelielu labumu no apjomīgās ārvalstu kravas automašīnu tranzīta plūsmas.

Eirovinjete kravu autopārvadātājiem rada papildu izdevumus, kas rada maksātnespējas draudus. Patlaban starptautiskajā pārvadājumu tirgū jūtamas Ukrainas un Krievijas politiskās krīzes sekas, Eiropas Savienības sankciju pret Krieviju ietekme, turklāt Krievijas rubļa kursa kritums radījis apsīkumu, tāpēc šāds maksājums grauj Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un radītu tiem tiešus bankrota draudus, dodot priekšrocības citu valstu pārvadātājiem. Nozari, kas patlaban nodarbina apmēram 30 000 cilvēku un dod iztiku viņu ģimenēm, tādējādi piemeklētu masveida bezdarbs, bažījas kravu pārvadātāji.

Jau ziņots, ka no 1.jūlija Latvijā tiek ieviesta autoceļu lietošanas nodeva kravas transportlīdzekļiem, ko paredz Autoceļu lietošanas nodevas likums.

Nodeva attieksies uz tiem kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām un kuri paredzēti vai tiek izmantoti kravu autopārvadājumiem, un šo nodevu būs jāmaksā arī par ārvalstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem.

Nodevas likmes aprēķinātas atkarībā no transportlīdzekļa pilnas masas, asu skaita, dzinēja ekoloģiskās klases, tās diferencētas pēc ceļu tīkla lietošanas ilguma - viena diena, viena nedēļa, viens mēnesis (30 dienas) un viens gads.

Autoceļu lietošanas nodevas likumā noteikti tie valsts galveno autoceļu posmi, par kuru lietošanu maksājama minētā nodeva. Ieņēmumus no nodevas plānots novirzīt autoceļu uzturēšanai, atjaunošanai un attīstībai.

Satiksmes ministrija vērš uzmanību, ka šī nodeva neattieksies uz vieglajiem automobiļiem un autobusiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti