Biznesa inkubators - ceļš uz savu uzņēmumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Visticamāk, daļa no mums nav dzimuši biznesmeņi. Tajā pašā laikā pilnīgi droši, ka par sevi šobrīd nepārliecināto cilvēku vidū ir tādi, kuru biznesa ideja izrādītos veiksmīga! Ja vien viņi saņemtos pamēģināt. Ceļi, kā sākt savu uzņēmumu, ir dažādi. Viens no tiem ved uz biznesa inkubatoru. 

Pieļauju, daudzi no mums ir kādreiz nodomājuši, forši būt veiksmīgam uzņēmējam! Pats sev saimnieks, reputācija un – nauda! Tāpat gan jau daudziem no mums vismaz vienreiz galvā iešāvusies doma – o, šī būtu laba biznesa ideja! Bet kāpēc liela daļa no mums tā arī paliek dīvānā ar savu ideju un tikai daļa – pieceļas un mēģina? 

Latvijas Universitātes biznesa inkubatora vadītājs Mikus Losāns ir redzējis daudzus mēģinājumus – veiksmīgus un neveiksmīgus. Mikus teic, inkubatorā ienāk gan par sevi ārkārtīgi pārliecināti cilvēki, gan tādi, kas joprojām šaubās.

Tas, vai izdosies, lielā mērā atkarīgs no divām lietām – idejas un neatlaidības. Nauda ne tuvu nav nozīmīgākā.

Losāns atzīst, ka pārsvarā uz inkubatoru nāk cilvēki tikai ar ideju. "Principā ļoti reti ir gadījumi, kad kādam ir nauda," viņš saka. "Un mēs pat priecājamies, ka tev nav naudas, tāpēc ka bizness ir jāuzsāk bez investīcijas, bez naudas. Tev nevajag ieguldīt savā idejā, tas ir pārāk riskanti."

Arī Agnese, kura trīs gados no mājražotājas kļuvusi par nelielas veselīgu našķu ražotnes īpašnieci, naudas jautājumam sākumā piegājusi radoši – pārdevusi mājās reti lietotas lietas. Savukārt citu brīdinājumus par neatsaucīgajiem valsts iestāžu darbiniekiem nolēmusi neņemt galvā.

Agnese tic, ka mēs ar savu attieksmi ļoti formējam, kādi cilvēki mums ir apkārt. "Es varu iet ar attieksmi – palīdziet man, pastāstiet, paskaidrojiet man. Un es ticu, ka pretī saņemsi cilvēkus, kas būs pretimnākoši un palīdzēs. Un ja pat nē – atstāj to, ej pie nākamajām durvīm un klauvē," viņa saka.

Tikmēr uzņēmuma “Greynut” dibinātāji līdz savam veiksmes stāstam tikuši ar milzu neatlaidību. Dažāda izmēra LED baloni bija Kristiana un Kaspara sestā biznesa ideja un pirmā veiksmīgā. Šobrīd no 15 izmēģinātām biznesa idejām uzņēmums veiksmīgi attīsta trīs dažādus produktus.

Sajūta brīdī, kad ilgi strādāts pie produkta un no tā jāatsakās, ir sāpīga, atzīst Kristians. "Pirmais ir vissāpīgākais. Bet mums vienkārši ir tā, ka izstrādes procesā rodas vēl nākamās idejas. Motivācija un nepadošanās. Ir ļoti daudzi, kuriem pietrūkst. Īstenībā aiz nākamās nodzīvotās dienas, kuru tu būtu izcīnījis, ja nepadotos, var gaidīt aiz stūra klients vai produkta ideja, kura būs veiksmīga." 

Tā, piemēram, Kristiāna kompānija radīja biroja luksoforu. Tas ar gaismas krāsu norāda, kurā brīdī ar konkrēto cilvēku drīkst nākt runāties un kad netraucēt, jo viņš strādā. Tādi atrodami jau daudzos ofisos pasaulē. Dažus nopirkuši arī "Facebook" un "Google" darbinieki.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti