Eiro fokusā

Latvijā popularitāti arvien vairāk iemanto starpdisciplināras izglītības programmas

Eiro fokusā

LIAA vadītājs rosina valsts ekonomiskām pārstāvniecībām fokusēties uz tālākiem tirgiem

Veco lielveikalu un tirdzniecības centru paplašināšana - tā ir realitāte ne tikai Rīgā

Arī reģionos rekonstruē tirdzniecības centrus un paplašina ar izklaides iespējām

Veco lielveikalu un tirdzniecības centru pārbūve un paplašināšana – tā ir realitāte ne tikai Rīgā, bet arī reģionos. Tirgošanās platību saimnieki neslēpj, ka iemesli telpu atjaunošanai un piebūvju celšanai nav tikai vēlme pēc mūsdienīgāka dizaina, bet arī cīņa par klientiem. Līdz ar ekonomikas izaugsmi sabiedrība iepērkas vairāk, arī piedāvājums aug, tāpēc tirgotāji domā, kā pircējus noturēt un atņemt konkurentiem.

Viens no Jelgavas vecākajiem un platības ziņā lielākajiem tirdzniecības centriem ir "Pilsētas pasāža" pašā centrā, kur iepriekš bija cietuma ēku kvartāls. Pirmskrīzes gados to atvēra ar lielu pompu un tam laikam ambiciozu dizainu, taču kopš tā laika tirgotavu ir vajājušas dažādas ligas. No grīdām atlēkošu flīžu un dažādu plaisu dēļ tur vairākkārt ir nācies strādāt būvinspektoriem, lai vietējai publikai pierādītu, ka tirdzniecības centrs ir drošs. Tāpat gadiem tukši stāv centra trešais un ceturtais stāvs, kur ir plašas telpas, bet neērta piekļuve, tāpēc nomnieki tās izvēlas nelabprāt.

Tagad "Pilsētas pasāžai" ir ieplānota rekonstrukcija un plaša piebūve, stāstīja tirdzniecības centra īpašnieku uzņēmuma "Marno J" pārstāve Inga Zaharāne-Opincāne.

"Šo gadu laikā Jelgavā ir atvērti arī citi tirdzniecības centri, daži no tiem jau ir piedzīvojuši rekonstrukcijas un domājam, ka ir pienācis laiks pārmaiņām arī tirdzniecības centrā "Pilsētas pasāža". Pirmkārt, vēlamies mainīt pozicionējumu - no tirdzniecības centra uz modes un izklaides kvartālu, paplašinot tā kopējo platību līdz pat 30 000 kvadrātmetru. Pēdējos gados tā ir novērojama tendence Rīgā, ka cilvēki meklē iespēju apvienot iepirkšanos ar izklaidi, līdz ar to šādos centros nereti pavada gana daudz laika (..)," klāstīja Zaharāne-Opincāne.

Pašlaik pārmaiņu iecere nodota vietējās sabiedrības apspriešanai, gada sākumā plānots sākt pārbūves darbus, bet uz vasaru tirdzniecības centru atvērt jaunā veidolā. Tur būšot līdz pat 100 dažādu veikalu, pakalpojumu sniedzēju un izklaižu piedāvātāju.

Par nomnieku interesi ārpus Rīgas nesūdzas arī kompānija "Rimi Latvia", kas daļu telpu savos tirdzniecības centros piedāvā citiem tirgotājiem, atzina lielveikalu tīkla pārstāve Elīna Šakirova. Tāpat kompānija rekonstruē jau uzceltos tirdzniecības centrus, veidojot tos mūsdienīgākus un ar atsvaidzinātu dizainu.

Pēdējā gada laikā Rīgā vien ir izbūvēti 100 000 kvadrātmetru jaunu tirdzniecības platību,

skaidroja nekustamā īpašuma pakalpojumu uzņēmuma "Colliers" partneris Ēriks Bergmans.

"Protams, tā lielākā interese ir uz pārtikas veikaliem un ikdienas preču vai pakalpojumu klāstu. Tad sekundāri - tas vairāk, protams, attiecas uz Rīgu, bet arī reģionos tas notiek – tā ir izklaides funkcija. Vieta, kur var aiziet ar bērniem, rotaļlaukumi, kinoteātris vai kafejnīcas. Tas arī ir akatuāli," sacīja Bergmans, norādot, ka nomnieku maiņai var būt virkne iemeslu, tostarp neatbilstošs koncepts.  

Jautāts par nomas maksām, uzņēmuma "Colliers" partneris sacīja: "Nevarētu pateikt, ka nomas maksas iet uz augšu. Pat teiktu citādāk – nomas maksas ir vai nu līdzīgā līmenī vai arī nedaudz iet uz leju, jo 100 000  kvadrātmetru mūsu tirgum ir diezgan liels apjoms."

Eksperts arī norādīja, ka arvien uzskatāmāk mainās arī patērētāju paradumi, kam nākas piemēroties tirgotājiem.

Jauniešu vidū pieprasījums aug pēc eko lietām, bet, piemēram, vairs nav intereses par dārgiem juvelierizstrādājumiem.

Tādējādi mainās arī tirgotāji lielajos centros.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti