Labrīt

"airBaltic" lidojumus uz Ukrainu atsāks, tiklīdz būs droša gaisa telpa

Labrīt

Lieldienu Baltās nedēļas sestdienā gaidāms koncertuzvedums "Laimes flauta"

Ansis Zeltiņš: Rīgas ostā lielākās attīstības aktivitātes saistītas ar Kundziņsalas rajonu

Rīgas osta: Ekonomisko saišu saraušana ar Krieviju ostas apgrozījumu mazinātu par 20%

Saraujot ekonomiskās saites ar Krieviju, Rīgas ostas apgrozījums saruktu par 20%. Par ostas aprēķiniem intervijā Latvijas Radio informēja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Jautāts, ja tiktu pieņemts lēmums pilnībā pārtraukt kravu pārvadājumus uz Krieviju, kā tas ietekmētu ostas darbu, Zeltiņš atzina, ka osta ir veikusi aprēķinus šāda scenārija gadījumā.

"Mums, visticamākais, – šobrīd diezgan lineāri skatoties, –  [zustu] līdz 20% no mūsu apgrozījuma, kas varētu būt saistīts tā vai savādāk ar pārvadājumiem pāri robežai," klāstīja Zeltiņš.

Tostarp ir mangāna rūdas tranzīta iespējamā pārtraukšana, graudu pārvadājumu pārtraukšana u.c. Turklāt, ja pārtrauktu kravu pārvadājumus ar Krieviju, tas skartu arī kravu pārvadājumus ar Vidusāzijas valstīm, pārliecināts ir Zeltiņš.

Viņš atzīmēja, ka Latvijas publiskajā telpā šobrīd vairāk runā par to, kā ekonomisko saišu saraušana ar Krieviju un Baltkrieviju ietekmētu ostas vai "Latvijas dzelzceļu", taču ietekme no tā būtu daudz plašāka.

"Tie nav tikai kravu pārvadājumi, kas ir saistīti ar ostām un dzelzceļu. Tas spektrs ir plašāks. Tātad arī autopārvadājumu segments, manuprāt, joprojām strādā [ar Krieviju]. Turklāt daļa no tām kravām nekādā veidā ostas neskar. Tie ir pārvadājumi no Eiropas Savienības valstīm un uz Eiropas Savienību caur Latvijas teritoriju. Kompāniju spektrs – dažādi ekspeditori, apdrošinātāji, finansētāji. dažādi servisa pakalpojumi. 

Tas spektrs ir plašs, un noteikti tā ekonomiskā ietekme ir daudz, daudz būtiskāka nekā kaut kāds ieņēmumu kritums vienā vai otrā kompānijā, pieņemsim, "Latvijas dzelzceļā" vai vienā vai otrā ostā,"

klāstīja Zeltiņš.

Uz jautājumu, vai tiek meklēti jauni partneri, Rīgas brīvostas pārvaldnieks atbildēja, ka no ražošanas un industrijas viedokļa osta jau labu laiku šajā virzienā skatās, taču diez vai to iespējams īstenot gada laikā.

"Tas ir tomēr tāds vidēja termiņa stratēģisks solis, un arī tad tas pilnīgi absolūti tiešā veidā ostas apgrozījumu noteikti lineāri neietekmēs. Skaidrs, ka mēs kaut kādas kravas nevaram lineāri kompensēt ar ražošanu, tas vienkārši nav iespējams. Tā kā arī politiskajā līmenī, par šo  diskutējot un lemjot, tam naratīvam ir jābūt plašākam. Nevaram fokusēties tikai uz to, ko tas ietekmēs ostā vai "Latvijas dzelzceļā"," skaidroja Zeltiņš.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti