«Rīgas siltums» un «Rīgas ūdens» reizi mēnesī publicē parādniekus: Kāpēc informācija atšķiras no reālās?

Par mājsaimniecību ekonomisko situāciju liecina arī parādu apjoms par komunālajiem pakalpojumiem. Rīgā informācija par daudzdzīvokļu māju kopējiem parādiem ir publiski pieejama gan uzņēmuma "Rīgas siltums", gan "Rīgas ūdens" mājaslapās. Kāpēc publiskotā informācija atšķiras no reālās, un cik korekti ar iedzīvotājiem par parādiem komunicē namu apsaimniekotāji?

«Rīgas siltums» un «Rīgas ūdens» reizi mēnesī publicē parādniekus: Kāpēc informācija atšķiras no reālās?
00:00 / 04:14
Lejuplādēt

Daudzdzīvokļu ēka Rīgā, Kalnciema ielā 9a, būvēta pirms apmēram 10 gadiem. Namā ir 53 dzīvokļi, un mājas iedzīvotāja Zane stāstīja, ka iedzīvotājus uztrauc publiskā informācija, ka pērn, vēl pirms apkures sezonas, mājas parāds "Rīgas siltumam" sasniedza vairākus desmitus tūkstošu eiro.

"Lai gan mājas iedzīvotāju maksāšanas disciplīna, mūsu ieskatā, ir laba, tāpēc mums radās aizdomas, ka apsaimniekotājs vienkārši šos līdzekļus izmanto kādiem citiem nolūkiem un veic norēķinus kaut kā pēc saviem ieskatiem. Kaut kāda daļa parādu tika nomaksāta, bet pēc tam skatāmies, atkal martā un aprīlī, atkal mēs esam starp lielākajiem parādniekiem Rīgā, un tur ir uzrēķinātas soda naudas šobrīd jau aptuveni 1000 eiro. Apsaimniekotājs neatbild, no kādiem līdzekļiem šīs soda naudas tiek maksātas, un, tā kā mēs nesaņemam skaidrojumu no apsaimniekotāja, mums rodas jautājums – kāpēc šāda prakse, vai tas ir likumīgi un ko mēs varam darīt, lai šo praksi izbeigtu?" vaicāja Zane.

Ēku Kalnciema ielā 9a apsaimnieko uzņēmums "Civinity", kas ir lielākais privātais apsaimniekotājs un pārvalda 600 ēkas Rīgā un Jūrmalā. "Civinity Mājas" Dzīvojamo ēku pārvaldīšanas nodaļas vadītājs Gatis Roze stāstīja, ka šobrīd mājas parāds ir 6500 eiro un daļu no parāda veido laika nobīde starp rēķina izrakstīšanu un apmaksu.

"Ir jāņem vērā tas, ka šie dati ir ar laika nobīdi. Ja mēs paskatāmies pārskatu, cik maksājumus mēs esam veikuši pēdējo četru mēnešu laikā, tad tie ir 15 maksājumi. Šobrīd, pieņemsim, mēs uz 1., 2. maiju apkoposim datus, cik mums ir samaksājuši par iepriekšējo mēnesi, un tad visa šī  summa tiek pārskaitīta "Rīgas siltumam". "Rīgas siltums" savukārt aktualizē datus uz pirmo datumu. Var sanākt situācija, ka uz pirmo datumu vēl nekas nav samaksāts, parādās publiski pieejamā informācijai liels parāds, taču nākamajā, aiznākamajā dienā mēs šo visu inkasēto samaksājam," klāstīja Roze.

"Rīgas siltumam" iedzīvotāji šobrīd ir parādā ap 3 miljoniem eiro, bet daļa rēķinu vēl tiks samaksāti līdz 30. aprīlim.

"Rīgas siltuma" Komercdarbības departamenta vadītāja Tatjana Kuļešova stāstīja, ka šobrīd Kalnciema 9a mājas parāds ir mazāks nekā publiskots mājas lapā – gandrīz 23 000 eiro.

"Šobrīd mums ir 24. aprīlis, un tas parāds ir šobrīd 9,4 tūkstoši eiro, jo marta rēķina apmaksas termiņš būs tikai 30. aprīlī. Tātad šobrīd par to māju ir parāds tikai par februārī piegādāto siltumenerģiju. Maksājumu likumā ir noteikts, ka pārvaldniekam ir nekavējoties jāpārskaita līdzekļi, kurus viņi ir iekasējuši no dzīvokļa īpašniekiem. Un dzīvokļa īpašnieki var arī pieprasīt informāciju no pārvaldniekiem, kāpēc tas parāds ir izveidojies un kas tas ir – vai tas ir dzīvokļu īpašnieku parāds vai pārvaldnieks kaut ko līdz galam nav izdarījis," teica Kuļešova.

"Rīgas ūdens" pārstāvis Sandris Vanzovičs stāstīja, ka kopumā iedzīvotāji uzņēmumam šobrīd ir parādā 2,8 miljonus eiro

un 77% no parādniekiem maksājumu kavē līdz 60 dienām. Daudzdzīvokļu nama Kalnciema ielā 9a parāds šobrīd ir 1449 eiro plus soda nauda 115 eiro.

"Ar apsaimniekotājām ir visādi. Ir tādi ļoti godprātīgi un centīgi apsaimniekotāji, kas norēķinās par visu uzreiz un tajā pašā dienā, pat būtībā kreditējot savus iedzīvotājus, kuru maksājumi varbūt viņiem vēl nav ienākuši. Ir arī ir tādi, kuri šos maksājumus izmanto dažkārt varbūt arī citiem mērķiem, piemēram, nezinu... varbūt tekošs jumts vai kaut kas tāds, tā ka arī tādas situācijas ir. Bet tā teikt, ka kāds būtu īpašs, izceltos negatīvā nozīmē, tā nu nevarētu teikt," sacīja Vanzovičs.

Šķiet, ka apsaimniekotāja "Civinity" komunikācija ar iedzīvotājiem pieklibo, jo iedzīvotāji ir jāinformē par mājas kopējo parādu. Viņu pārstāvis norādīja, ka, piemēram, viņu apsaimniekotajās mājās Jūrmalā iedzīvotāji paši veic tiešos maksājumus un norēķinās ar siltuma un ūdens uzņēmumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti