«BeTriton» gatavojas uzsākt veloamfībiju ražošanu, vēlas piesaistīt investorus

Pirms četriem gadiem lielu mediju un arī sabiedrības interesi ne tikai Latvijā, bet arī ārvalstīs, raisīja uzņēmēja Aigara Lauža radītais velokemperis – amfībija "BeTriton", kurš sevī apvienoja gan velosipēdu, gan laivu, gan naktsmītni. Šie četri gadi uzņēmējam kopā ar savu nelielo komandu pagājuši, pilnveidojot veloamfībiju, un tagad ir gatavība sākt ražošanu, šim nolūkam tiek meklēti investori un ir iecere iesaistīt arī sabiedrību.

«BeTriton» gatavojas uzsākt elektro veloamfibiju ražošanu, vēlas piesaistīt investorus
00:00 / 04:05
Lejuplādēt

Valmierā, "BeTritona" ražotnē, Aigars Lauzis iepazīstina ar jaunāko modeli, kā to no velokempera pārvērst laivā, bet laivu savukārt pielāgot naktsmītnei. "Visus šos mehānismus atrisināt ir bijis inženiera izaicinājums, ļoti daudz tehnisku izaicinājumu, kā to visu atrisināt."

Šī ideja apvienot trīs vienā radās, kad Aigars ar velosipēdu savulaik apceļoja pasauli, un viņš atzīst, ka pamatdoma ir, lai, dodoties dabā, šis ceļojums būtu videi draudzīgs.

"Mēs ar šo produktu, pirmkārt, aizstājam dīzeļkemperus, mēs aizstājam dīzeļlaivas, tas viss ir elektriski, te ir saules panelis, kas nodrošina uzlādi, mēs neatstājam nekādas pēdas, mēs varam tikt visskaistākajā dabā, ceļā neatstājot nekādu nospiedumu, mums nevajag betona platformas, lai mēs tiktu tajā ezerā iekšā, mēs piebraucam ar velosipēdu, paceļam ratus un aizbraucam," stāsta Aigars.

Uzņēmuma projektu vadītāja, Aigara dzīvesbiedre Lija Lauze saka, ka, radot interesantu pārvietošanās līdzekli, tas arī mudinātu cilvēkus vairāk doties dabā.

"Mēs redzam, ka rodas aizvien vairāk aplikāciju, aizvien vairāk dažādu produktu, kas nav saistīti ar to, ko tu vari ieraudzīt reālajā vidē, ko vari sataustīt ar savām rokām, un līdz ar to, man liekas, ka tas ir viens no veidiem, kā tu vari saturīgi laiku pavadīt ar savu ģimeni vai viens pats," norāda Lija.

Aizvadītajos gados radīti vairāki veloamfībijas prototipi, arvien pilnveidojot "BeTritonu". Te būtisks bija Norvēģijas grantu atbalsts, kā arī izmantoti citi atbalsta instrumenti. Tagad Aigars vērtē, ka viņa komanda ir gatava sākt ražošanu, šim nolūkam gan nepieciešami investori.

"Vājprātīgi liela mediju interese no visas pasaules, tā ka mums ir liels pamats iet uz priekšu un darīt to, ko mēs darām," saka Aigars.

Šajā ziņā, kā stāsta Lija, ir arī iecere iesaistīt sabiedrību.

"Mēs gribam veidot "BeTritonu" kā kopienas lietu, tā investīcija, viņa jau nav klasiskais investors, patiesībā tas "BeTritons" kļūst kā sabiedrības vai kopienas kopīga lieta, kuru mēs kopā virzām," teica Lija.

Doma ir veidot tā saukto pūļa finansējuma kampaņu. Tas nozīmē, ka katrs, kas investēs uzņēmumā kaut vai nelielu summu, kļūs par kapitāldaļu īpašnieku.

"Redzot to lielo fanu loku, mēs jau pirms pāris gadiem zinājām, ka mēs iesim šo ceļu, ka mēs gribam dot tiem faniem iespēju mums palīdzēt. Mēs, pirmkārt, esam otrais Latvijas uzņēmums, kas ir ticis platformā, kas saucas "Crowdcube", tā ir britu platforma, tādas divas lielākās tikai Eiropā ir, kas visu atrisina tehniski, kā var nopirkt tās mūsu kapitāldaļas, šeit ir iespēja atbalstīt mūsu pašu uzņēmumu," saka Aigars.

Bet ko iegūs šie potenciālie investori?

"Pamatdoma ir tāda, ka tās savas kapitāldaļas tu varēsi pārdot par daudz lielāku summu, šobrīd mēs esam agrīnā stadijā un cilvēkiem ir iespēja tikt pie tām kapitāldaļām par daudz mazāku summu, nekā tas būs pēc tam," saka Aigars.

Investoru meklējumos Aigars un viņa komanda aizvadītajā nedēļā ar "BeTritonu" devās arī iepazīstināšanas tūrē uz Berlīni, Amsterdamu, Tallinu.

"Tallinā mēs iekļuvām Eiropas eņģeļu investoru kongresa tādā kā finālā, jaunuzņēmumu prezentāciju finālā, 17 labāko sarakstā visā Eiropā. Mēs jau arī, protams, meklējam paralēli partnerus, tādus lielākus klientus. Liela varbūtība, ka mēs viņu attīstām kādā citā pilsētā, nevis Latvijā sākumā, pirmo vienību mēs esam pārdevuši uz Šveici, arī no Šveices ir ļoti liela interese, bet mēs neesam Šveicē, mēs negribam būt Šveicē, tas ir svarīgākais, ko es gribu uzsvērt. Mēs esam šeit, mēs gribam būt Latvijas uzņēmums, lepojamies ar to. Tagad mēs meklēsim arī kaut kādus fondus un attīstības iespējas, lai mēs kaut vai tepat Valmierā, Industriālā parka teritorijā uzbūvētu tādu mazu ražotni," vērtē Aigars.

Piesaistītais finansējums tiks izmantots, gan lai sāktu elektro-velo-amfībiju ražošanu, gan atvērtu nomas punktu šovasar Smiltenē pie Tepera ezera, un ir iecere par nomas punktu arī pie Konstances ezera Šveicē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti