Jaunos elektrovilcienus tomēr nodos ekspluatācijā rudenī, nevis vasaras beigās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 3 mēnešiem.

"Škoda Group" ir nogādājusi Rīgā  montāžai un tālākajam darbam jau 12 jaunos vilcienus un līdz gada beigām plāno piegādāt kopumā 23 vilcienus, bet nākamgad – atlikušos deviņus. Vilcienu testi vēl turpināsies, un "Škoda" plāno vilcienus nodot ekspluatācijā rudenī, nevis vasaras beigās, kā tika plānots iepriekš, teikts "Škoda Group" paziņojumā medijiem.

"Škoda Group" atzina, ka vilcienu nodošana ekspluatācijā aizkavējas. Vilcienu sertifikācijas process parasti ilgst no 12 līdz 18 mēnešiem.

2023. gada aprīlī Rīgā veiktie testi bija sekmīgi, daži testi vēl notiks jūnija beigās, jūlija sākumā, jo specializētās laboratorijas ir ļoti noslogotas un agrāk nebija pieejamas, paziņojumā medijiem pauda "Škoda Group".

2023. gada vasarā tiks pieteikta Eiropas Dzelzceļa aģentūras sertifikācija. Tiklīdz šis apstiprinājums tiks saņemts, pirmie vilcieni tiks nekavējoties piegādāti "Pasažieru vilcienam", lai varētu nodot ekspluatācijā, informēja "Škoda Group".

"Tas notiks rudenī, nevis vasaras beigās, kā tika plānots iepriekš," atzina ražotājs.

"Škoda Group" plāno turpināt vilcienu piegādi visu atlikušo 2023. gadu un pabeigt to 2024. gada pirmajā pusē.

Uzņēmums ir arī paralēli ar "Pasažieru vilciens" uzsācis gala pieņemšanas procesu, lai nodrošinātu, ka viss nepieciešamais jau būtu sagatavots iepriekš un vilcienu nodošana varētu notikt raiti.

KONTEKSTS:

Iepriekš – šī gada februārī – vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots, ka jaunie elektrovilcieni pasažieru pārvadājumus sāks jau šīs vasaras beigās.

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.

Katrs no vilcieniem sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem.

Ministru kabinets  atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.

Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti