Helsinku komitejas pārstāve vērš uzmanību uz to, ka priekšvēlēšanu kampaņas laikā valdošā partija ir ievērojami pārsniegusi pieļaujamos reklāmas izdevumus, tostarp plaši izmantojot sociālos tīklus un trešās personas. Pēc Magdas Majoras vārdiem, situāciju sarežģī arī fakts, ka vienā dienā ar parlamenta vēlēšanām notiek referendums par seksuālo minoritāšu tiesībām.
"Vēlēšanu kampaņā partijām ir noteikts tēriņu limits. Taču pirmo reizi vēsturē vienā dienā ar vēlēšanām notiek arī referendums. Šī referenduma ierosinātāja ir valdība, taču nav neviena likuma, kas ierobežotu tēriņus referenduma kampaņai. Un tas nozīmē, ka valdība šai kampaņai var tērēt neierobežoti daudz. Mēs redzam, ka valdošā partija un valdība to aktīvi izmanto, lai pirktu reklāmas, izvietotu plakātus un referendumā parādītu sevi labākā gaismā. Taču šeit ir nianse – valdošā partija ir tā pati vienas partijas koalīcijas valdība, kas piedalās arī parlamenta vēlēšanās," stāsta Helsinku komitejas pārstāve Magda Majora.
KONTEKSTS
Ungārijā 3. aprīlī notiek parlamenta vēlēšanas. Pirmo reizi pēdējo 12 gadu laikā premjerministra Viktora Orbāna partijai "Fidesz" pretī stājas sešu opozīcijas partiju veidota Demokrātiskā koalīcija.
Aptaujas liecina, ka vēlēšanu iznākums būs ļoti līdzīgs. Priekšvēlēšanu kampaņu ievērojami ietekmējis arī karš Ukrainā un pašreizējās valdības nevēlēšanās atteikties no gāzes piegādēm no Krievijas.