Mārtina sākumskola Londonas ziemeļos katru otro nedēļas nogali vērs durvis arī latviešu bērniem. Plašajās skolas telpās būs vieta gan mūzikas nodarbībām, gan rotaļām svaigā gaisā. Būs arī istaba vecākiem, taču galvenie notikumi risināsies skolas zālē.
Pirmā skolas diena pulcēja ap 20 nākamo audzēkņu, pēc īsām skolotāju uzrunām un Latvijas himnas bērni varēja ķerties klāt olu krāsošanai.
"Tāda ģimeniska atmosfēra šeit ir, mājīga, kas, manuprāt, bērniem ir ļoti, ļoti svarīgi, lai ir tāds mīļums. Un arī tas, ka viņi šeit dzird latviešu valodu, tas ir ļoti vajadzīgs mazuļiem, kas atrodas šeit," stāstīja latviešu valodas skolotāja Ingūna Kalna.
"Bērniem būs atkal jauna vide, kur viņi var latviski runāt, kur viņi var latviešu valodā būt. Viņi arī var saprast, kāpēc viņiem tas ir vajadzīgs, ka tas nav tikai ģimenē, bet arī citi bērni runā latviski. Un mums abām, mēs atkal varam darboties!" piebilda deju skolotāja Avita O’Donella.
Kamēr bērni iet rotaļās, tikmēr vecāki var pārbaudīt savas zināšanas par Latviju.
"Kamēr bērniem būs nodarbības, latviešu valoda vai cita, tajā laikā mēs piedāvāsim vecākiem vai nu kaut kādu semināru novadīt, vai kaut kādu praktisko nodarbību. To, protams, mēs saskaņosim, ko tieši viņi gribētu darīt," stāstīja skolas direktores vietniece Ieva Liepiņa.
Bērni priecājas par dejošanas un dziedāšanas nodarbībām. Pēc aktīvas darbošanās visus gaida kārumi.
Arī citu tautību vecāki labprāt nāk līdzi bērniem uz skoliņu.
"Viss ir pēc plāna, ir ļoti forši, ka ir atsaucība, kas ir necerēti liela. Ir gan mammas, gan tēti šeit, mūsu mīļās skolotājas. Tiešām ir palaists projekts, un tad jau redzēsim, kā tas viss attīstīsies," komentēja skolas „Ritumi” direktore Madara Veinberga.
Kādas audzēknes tētis Agris Veinbergs uzsvēra: "Iespēja cilvēkiem sanākt kopā un vienkārši pavadīt sestdienu ar bērniem, un bērniem kaut kādu brīdi nacionālās aktivitātēs iesaistīties."
Jaunā skoliņa tiek finansēta gan ar Eiropas latviešu apvienības, gan ar vecāku līdzdalību. Vadība cer, ka izdosies piesaistīt arī vietējās pašvaldības līdzekļus minoritāšu skolu attīstībai.