Panorāma

Strauji samazinājies senioru laulību skaits

Panorāma

Panorāma

Satiksmes drošībā sola izmaiņas

Eiropā plāno pilsētās noteikt atļauto braukšanas ātrumu 30 km/h

Uz Eiropas Savienības ceļiem dzīvību katru gadu zaudē 22 700 cilvēku un 120 tūkstoši gūst smagas traumas. Lai arī situācija ar bojā gājušo skaitu pēdējos gados ir uzlabojusies, tomēr Eiropas līmenī tiek plānoti daudz nopietnāki satiksmes ierobežojumi, lai samazinātu bojāgājušo un cietušo skaitu, tai skaitā – pilsētās noteikt atļauto braukšanas ātrumu 30 km/h. 

Briselē atļautais braukšanas ātrums 50km/h ir tikai uz dažām, lielajām ielām. Visur citur kopš gada sākuma atļauts braukt ar ātrumu 30 km/h. Šāda prakse ieviesta arī Helsinkos, Grenoblē, Lillē, Bilbao, Valensijā.

30 km/h vajadzētu noteikt par maksimālo braukšanas ātrumu arī citās Eiropas pilsētās – tā šonedēļ pieņemtajā rezolūcija prasa eiroparlamentārieši.

Luksemburgas deputāte Tillija Mesa skaidro: "Ātruma pārsniegšana ir iemesls trešajai daļai no visiem nāvējošajiem ceļu satiksmes negadījumiem. Tāpēc mēs aicinām noteikt drošus ātruma ierobežojumus uz visiem ceļiem un jo īpaši 30 kilometrus stundā kā noklusējuma ātrumu dzīvojamajos rajonos."

Eiroparlamentā vēlas ieviest arī stingrākus ierobežojumus alkohola lietošanā - nekādas promiles autovadītājiem un izveidot Eiropas autotransporta aģentūru, lai atbalstītu ilgtspējīgu, drošu un viedu autotransportu. EK sola ņemt vērā deputātu ieteikumus, jo atzīst, ka situācija uz Eiropas ceļiem daudzviet nav laba.

ES līdztiesības komisāre Helena Dalli ir pārliecināta: "

Eiropas Savienībā attīstoties dzīvei pilsētās, drošība uz ceļiem kļūst par pilsētu problēmu un neaizsargātie ceļu lietotāji – gājēji, velosipēdisti – tagad veido 70% no bojāgājušajiem satiksmes negadījumos pilsētās."

Gadā autoavārijās Eiropā bojā iet vidēji 42 cilvēki uz vienu miljonu. Visdrošākie ceļi ir Zviedrijā – 18 nāves uz 1 miljonu. Bet saraksta "melnajā galā" līdzās Rumānijai ir Latvija – 74 nāves uz miljonu.

Eiropas Komisija plāno kā sasniegt mērķi – neviens bojāgājušais uz ceļiem, uzsverot – tur nepieciešama dalībvalstu, autoražotāju, policijas, ātrās palīdzības un protams – pašu autovadītāju iesaiste. Ilze Nagla, LTV, no Briseles Beļģijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt