14 stundu garais reiss pēc 9 gadu pārtraukuma sākās pirmdienas vakarā Berlīnē, un, neraugoties uz dažiem sīkiem incidentiem, notika pēc plāna. Sākotnēji vilciens kursēs trīs reizes nedēļā, un biļešu cena ir no 30 eiro par sēdvietu līdz 80 eiro par guļamnumuru ar dušu.
Pasažieri atzina, ka tas ir spēcīgs abu valstu attiecību simbols un sniedz jaunu ceļojumu pieredzi, savukārt Vācijas transporta ministrs Folkers Visings to nodēvēja par vēl vienu liecību šāda transporta veida renesansei.
Tikmēr Francijas transporta ministrs Klemāns Bons, kurš pavadīja nakti šajā vilcienā, Parīzē gaidošajiem žurnālistiem sacīja, ka brauciens bijis "lielisks", vēstīja prestižais franču izdevums "Le Monde".
"Šis Berlīnes–Parīzes maršruts ir simbols tam, kas mums šobrīd ir vajadzīgs," teica Bons."Mums ir vajadzīgi pozitīvi, ekoloģiski un eiropeiski projekti."
Patlaban starp Parīzi un Berlīni nav tiešo dienas vilcienu reisu.
Šogad caur Vāciju braukuši jau vairāk nekā 7 tūkstoši nakts vilcienu reisu, un, ja izdosies uzlabot rentabilitāti, to skaits pieaugs.
Līdzīga situācija ir Francijā, kur svētdien šāda transporta kustību pēc 20 gadu pārtraukuma atjaunoja starp Parīzi un Orijaku – komūnu Francijas centrālajā daļā.
Kāds pasažieris norādīja, ka nevēlas izmantot aviosatiksmi pārliecības dēļ un par 29 eiro tiek piedāvāts atzīstams komforts.
Līdz 2030. gadam valstī kopumā plānots izveidot 10 nakts maršrutus. Francijas valdība ir ieguldījusi aptuveni 100 miljonus eiro, lai atdzīvinātu dzelzceļa tīklu un sagatavotu ekspluatācijai jaunus vagonus.
2023. gadā ar nakts vilcienu reisiem uz izvēlētajiem galamērķiem devās aptuveni 215 000 pasažieru, kas ir par 15% vairāk nekā iepriekšējā gadā.