Arvien slidenāks asfalts
Beļģijas ralliju šīs WRC sezonas kalendārā iekļāva kā pēdējo. Pērn sacīkstes pirmo reizi bija WRC sacensību godā, tomēr kopš 1965. gada tās bijušas svarīga Eiropas čempionāta sastāvdaļa. Starp iepriekšējiem uzvarētājiem atrodamas gan autosporta leģendas, gan daži tekošās WRC sezonas dalībnieki.
Šauri un līkumoti asfalta ceļi Beļģijas vēsturiskajā Flandrijas daļā ieskauti laukos. Meliorācijas grāvji un stabi ceļmalās nozīmē to, ka jābrauc ļoti precīzi, pārlieku liela "iekšmalas nogriešana" var nozīmēt kļūdu. Taču pēc katras mašīnas došanās trasē ceļš paliek netīrāks un slidenāks, izceļot dubļus no ceļmalām. Arī gaidāmais lietus padarīs ralliju vēl sarežģītāku. Čempionāta rīkotāji norādījuši, ka vārdi "neticami slidens" ir tie, ko lietus apstākļos no braucējiem, visticamāk, nāksies dzirdēt visvairāk.
Mājinieks lūko pēc pirmās uzvaras šogad
Beļģu rallists Tjerī Nevils ("Hyundai Shell Mobis"), kurš mājas rallijā triumfēja 2021. gadā, lūkos pēc pirmās sezonas uzvaras jaunajā hibrīdauto ērā. "Hyundai" pilotam šī sezona ir bijusi sarežģīta ar vien diviem finišiem labāko trijniekā. Visai "Hyundai" rūpnīcas komandai 2022. gads ir pavadīts jaunās automašīnas pielāgošanas zīmē.
"Šīs, visticamāk, ir sacensības, kuras šosezon gaidījām visvairāk. (..) Beidzot būsim atpakaļ uz asfalta pēc pāris sarežģītiem grants rallijiem. Ceram atgriezties uz pareizā ceļa. Ir tikai viens mērķis – atkārtot pagājušā gada uzvaru," WRC rīkotājiem norādīja Nevils.
Spriedzi no Nevila pleciem rallijā varbūt palīdzēs noņemt situācija čempionāta kopvērtējumā. Sezonas pārliecinošs līderis ir jaunais somu rallija pilots Kalle Rovanpera ("Toyota Gazoo Racing"), no kura par 94 punktiem atpaliek Nevila komandas biedrs, igaunis Ots Tanaks, bet par 95 punktiem – pats Nevils.
Kā Nevils norādīja intervijā beļģu autosporta medija "Autosportwereld.be" žurnālistam Jostam Kisteram, tad, viņaprāt, cīņa gan par braucēju, gan par komandas čempionu tituliem ir beigusies.
"Paskatieties čempionāta kopvērtējuma tabulās un tad visu sapratīsiet. Mēs mājās brauksim bez spriedzes, jo nekas nav jāizdara. (..)
No otras puses – būt otrajam, trešajam, ceturtajam nav svarīgi. Mērķis ir kļūt par pasaules čempionu, un tas šogad neizdosies.
Tikmēr mašīna ir kļuvusi uzticamāka, bet mūsu pozīcija kopvērtējumā galvenokārt skaidrojama ar "Hyundai" problēmām," atzīmēja beļģu autosportists, kuram šajā rallijā ir vislielākā pieredze no visiem vadošajiem pilotiem.
Varētu tikt kronēts jauns pasaules čempions
Beļģijas WRC posmā Rovanpera varētu nodrošināt savu pirmo pasaules čempiona titulu, tomēr, lai to izdarītu, viņam jācer uz "Hyundai" komandas līderu neveiksmēm.
Proti, pat ja Rovanpera uzvar rallijā un ir ātrākais sacīkšu pēdējā ātrumposmā jeb tā dēvētajā "Power stage", kur ātrākā laikā uzstādītājs nopelna papildu piecus punktus kopvērtējuma tabulā, viņam jācer, ka Tanakam un Nevilam sacensības būs pagalam neveiksmīgas, teju neiebraucot punktos.
Taču ar piecām uzvarām šogad 21 gadu vecais Rovanpera ir stabilā ceļā, lai kļūtu par jaunāko pasaules rallija čempionu vēsturē. Rovanperam "Toyota Gazoo Racing" komandas rindās uz šo ralliju pievienosies viņa tautietis Esapeka Lapi un britu kolēģis Elfins Evanss.
Tikmēr iepriekšējā WRC posma Somijā uzvarētājs Tanaks kopā ar Nevilu un jauno braucēju Oliveru Solbergu centīsies mazināt "Toyota" rūpnīcas komandas 88 punktu pārsvaru pār viņu pārstāvēto "Hyundai Shell Mobis" vienību.
Savukārt "M-Sport Ford" komandas līderis uz šīm sacensībām būs reiz Beļģijas rallijā uzvarējušais īru rallists Kreigs Brīns. "Ford" pārstāvēs arī brits Gass Grīnsmits un francūzis Adriens Formo.
Beļģijas rallija treniņbraucienos ātrāko laiku 7,34 kilometru (km) garajā ātrumposmā uzrādīja mājinieks Nevils, apsteidzot Rovanperu par 0,6 sekundēm. Trešie ātrākie treniņos ar vienādu laiku bija Evanss un Solbergs.
Beļģijas WRC posma treniņbraucienu spilgtākie mirkļi:
Rallijs startē jau piektdien un noslēgsies svētdien. Kopumā sportisti spēkosies 20 ātrumposmos 281,58 km distancē.