Sporta studija

Sporta studija

Sporta studija

Sporta studijas Naivais jautājums: Vai Latvijas sportistu uzvaras veicina patriotismu?

Dubļu braukšana Iecavā pārbauda autosporta entuziastu izturību

Dubļu pārbaudījums un jestras atmiņas: «Rudens dubulis» vainago autosporta izaicinājumu sezonu

Rudens un dubļi iet roku rokā. Pieliekot tam klāt auto, sanāk netīra, bet jestra padarīšana, tāpēc Latvijas Televīzijas "Sporta studija" kopā ar citiem dullajiem devās uz Iecavu, kur septīto gadu vasaras sezona noslēdzās ar izturības braucienu. Rudens vēsā dvesma knieba nagos, bet siltu stūrīti pasākuma vietā varēja atrast.

Atbraucot uz sacīkstēm, bet nepiedaloties, ir nepieciešami gumijnieki, termoss un, protams, vilnas zeķes. Kājas siltas vajadzēja turēt arī tiem, kuri sēdās pie auto stūres, un tāds aukstums pasākumā nebija plānots.

"Tā ideja ienāca prātā tikpat aukstā dienā kā pagājušosvētdien, kad pie garāžas mazgājām mašīnas no Priekules sacensībām," pastāstīja "NGR Racing" pārstāvis Kristaps Čekšs. "Domājām, kāpēc, lai nenoķellētu vēlreiz? Ķellēsim šeit, "Rudens dubulī"."

Folkreisa sezona tika noslēgta vietā, kur šķita vietā uzdot jautājumu, vai šeit maz izdoties sasniegt finišu. Tautas autosporta disciplīnā folkreisā visiem noteikumi ir salīdzinoši vienādi, bet

te entuziasti bija atbraukuši ar spēkratiem, kuru nav žēl.

"Īstenībā esmu ļoti patīkami pārsteigts, jo mašīnas ir labā tehniskā stāvoklī," atzina tehniskais tiesnesis Ēriks Zadeiks. "Varbūt kādam ir nenostiprināts akumulators, bet galvenokārt mēs pievēršam uzmanību, lai lietas ir nostiprinātas, lai nekas nekrīt virsū. Tas principā ir viss. Drošības jostas strādā, sprādzējamies, un viss ir kārtībā. Teiksim tā, 70% ir standarta ielas mašīnas, tās ir labā tehniskā stāvoklī. Atskaitot folkreisa mašīnas."

Folkreisa mašīnas no citiem sugas brāļiem atšķiras ar priekšpiedziņu.

"Ja ir dubļi un ir tikai priekšas piedziņa vai visu četru riteņu piedziņa, tur ir starpība tomēr," uzsvēra Čekšs. "Izrakties no dubļiem ārā tomēr vieglāk ir ar četriem riteņiem."

Pirms došanās trasē vēl notika pēdējie sagatavošanas darbi un sekoja pēdējā instruktāža.

Kamēr braucēji iepazina izturības trasi, vecākiem un gados jaunākiem bija iespēja izglītoties un izpaust radošo garu ar krāsām uz īpaši šim nolūkam atvēlēta spēkrata. Ikdienā to sauktu par huligānismu, bet šeit auto brīva apgleznošana ir māksla.

Trasē devās dienesta auto ar vienradzi uz jumta – sākās testa brauciens trases iepazīšanai. Daži braucēji pat netika līdz finišam un palīgā devās trases brigāde. Aukstums nebūtu lielākais šķērslis, bet dubļi gan lika izaicinājuma sprunguļus spieķos. Kad iestigušie tika izcelti, sacensības varēja sākties.

Rudenim sarūpējot pamatīgu dubļu vannu, kādam "Audi" spēkratam bija nepieciešama pat ugunsdzēsēju palīdzība.

Kamēr autobraucējiem vēlāk bija neliels pārtraukums, "Sporta studija" izmērīja trasē bedru dziļumu. Kā nu kura, bet apmēram 40 centimetri – dziļākā vietā varbūt mazliet vairāk, citur mazliet seklāk. Katrā ziņā ar zemiem auto šeit tiešām nevarēja braukt.

Trasē nebaidījās doties arī daiļā dzimuma pārstāves. "Mēģināsim, cik labi vien varēsim. Jādomā ar galvu," teica "Rudens dubuļa" braucēja Arta. 

Sacensību organizatore Elīna Kaska pastāstīja, ka

ne jau rezultāti "Rudens dubulī" ir vissvarīgākais. 

"Savācamies, izbraucam pa dubļiem, paēdam svaigā gaisā zupiņu, patusējamies. Tāds riktīgs sezonas noslēguma tusiņš pirms ziemas," paskaidroja Kaska.

Līdz ar finišu noslēdzās vasaras sacensību sezona, bet priekšā ziema, un autobraucēji cer, ka ar tādiem laikapstākļiem, lai var turpināt izaicināt sevi un arī trases.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti