Režisors: Vai skatītājs ļausies izrādes «Pieci vakari» emocionālajai intimitātei?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Liepājas teātrī stāstu par mīlestību - Aleksandra Volodina luga „Pieci vakari” iestudējis režisors Leons Leščinskis. Skatītājus sagaida noskaņu izrāde par mīlestību piecos ziemas vakaros – pilsētā, kuru padomju laikā dēvēja par Ļeņingradu. Pēckara gadi ir tikai fons cilvēcisko attiecību un mīlestības vēstījumam.

Nedaudz baida, vai mūsdienu skatītājs, kas ik dienas ierauts trakā skrējienā un gaida pārsteidzošus notikumus, ļausies izrādes emocionālajai intimitātei, taču

es gribu runāt par pašu būtiskāko – un pats būtiskākais ir godīgums pašam pret sevi, mīlestība un spēja tai ļauties – nevis kaut kad rīt, bet tieši šodien”, atzīst režisors Leons Leščinskis.

Viņš uzsver, ka cilvēki palaiž garām dzīvi.

„Brīdī, kad mēs satiekamies, nevajag domāt ilgi, vajag mīlēt. Man tas ir ļoti būtiski – par dzīvi, kuru mēs nepārtraukti palaižam garām. Mēs nepārtraukti kaut ko gaidām, sākot ar sīkumiem, gan jau vēlāk.. Mīlestība, protams, ir augstākais punkts, bet arī sadzīvē mēs nemākam dzīvot. Kaut ko ceram nākotnē vai pārdzīvojam par pagātni, bet mirklis, kurā esam tagad, reizēm paskrien garām,” pārdomās dalās režisors.

Viņš atklāj, ka pašam laikmetam, kas attēlots lugā, ar visu tā laika atribūtiku – sarkanām neļķēm, sarunām par padomju sistēmu, ir sekundārs uzdevums, tie nav centieni radīt kādu nostaļģiju par tiem laikiem.

Jaunākajai paaudzei tā ir gluži kā vēstures stunda. Arī aktieriem Edgaram Ozoliņam un Anetei Berķei. ”Ir daudzi nostāsti no vecākiem dzirdēti. Kad sākām strādāt, Leons mums iedeva kādas desmit filmas, lai saprastu to laiku un vērtības. Tā tomēr ir Krievija, tā nav Padomju Latvija. Tie ir seni gadi - pēckara laiks,” saka Ozoliņš.

Uz šīs padomju vides un noskaņas fona, kuru veidojies scenogrāfs Mārtiņš Vilkārsis, tiek izstāstīts stāsts par mīlestību. Par ārējiem notikumiem daudz svarīgāka ir ikviena varoņa jūtu pasaule, jo tieši vienkārši cilvēki, viņu ikdiena un sajūtas ir autora daiļrades centrā.

Pēc 17 gadu ilgas prombūtnes Ļeņingradā ierodas vīrietis, lai vēlreiz satiktu sievieti. Šiem centieniem tuvoties un ļauties mīlestībai paralēli tiek izspēlēts vēl viena pāra stāsts. Tie ir divi pavisam jauni cilvēki.

Man Iļjins saka, ka nevajag palaist garām to sievieti, jo viņš runā no savas pieredzes. Sakrīt tā, ka mums tas pirmais randiņš ir tad, kad ierodas Iļjins. Notiek gatavošanās tiem vakariem, mēs redzam attiecības no malas, tas mūs satuvina. Mēs saprotam šajos piecos vakaros mīlestības vērtību, mācoties no tiem, kuri agrāk ir kļūdījušies. Tas mūs satuvina, kad iesaistāmies sarežģīto attiecību risināšanā,” cits caur citu stāsta aktieri.

Liepājas teātra aktierim un Goda teātra režisoram Leščinskim šis ir pirmais iestudējums, kas uz lielās teātra skatuves iestudēts pieaugušo auditorijai. Par iespēju iestudēt izrādi, uz kuras pats parasti iejūtas aktiera lomā, viņš saka paldies teātrim.

„Pieci vakari” uz Liepājas teātra skatuves sākas šajā nedēļas nogalē.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti