Stāsts par jaunas lauku meitenes vēlmi dzīvot skaisti un bezrūpīgi 30. gadu Latvijā noslēdzas skumji. Šo melodrāmu mūzikā Jānis Lūsēns ar Pēteri Brūveri Liepājas teātrī iedzīvināja pirms 15 gadiem. Nu mūzikls piedzīvojis atjaunojumu, ko iestudējusi Marija Bērziņa. Elzas loma uzticēta Beātei Zviedrei, kas viņai ir pirmais tik liela apjoma darbs.
"Man šķita, ka es nedaudz gribu aiziet prom no tās reālpsiholoģijas un dokumentalitātes. Tas, ko es gribēju, lai viņa mums nav, kā bija filmā vai izrādē, ka viņa mums nav upuris. Tā ir viņas pašas izvēle. Man gribējās uzsvērt to viņas cilvēcību, to, ka tas ir tik ļoti saprotami, ka mēs visi gribam ļoti būt mīlēti un laimīgi," skaidroja režisore.
Atšķirībā no savulaik populārās Gunāra Cilinska filmas, kas Rīgas Kinostudijā tapusi vēl padomju laikā, mūziklā Elzas bagātā vīra Ķikuļa tēls raisa lielāku līdzjūtību nekā Elzas pārdzīvojumi.
"Tu nekad nevari zināt visu to aizmuguri, kas ir aiz cilvēka un kas viņu vada konkrētā brīdī, tiekoties ar tevi. Ķikulis kā tēls galīgi nav slikts," spriež aktieris Artis Robežnieks.
Jauniestudējumā sapulcināts raibs un līdz šim kopā maz redzēts aktieru ansamblis. Par vokālo labskanību Jāņa Lūsēna instrumentālās grupas pavadījumā atbildīga Annija Putniņa, kura arī pati piedalās mūziklā. "Materiāls bija milzīgs. Katrā ainā gandrīz ir arī koris. Gan uz skatuves, gan aiz skatuves. Daudzbalsības. Iepriekšējās izrādēs vesels jauktais koris stāv, bet šeit visi, kas uz skatuves darbojās, arī tiešām dzied," pastāstīja dziedātāja.
Krāšņie pagājušā gadsimta jūgenda stila tērpi ir Lienes Rolšteines mākslas darbs. Māksliniece norādīja: "Mums ir jārada ilūzija, ka tas notiek jau citā dienā, jo tas viss ir citā telpā. Ja gribi, lai tas viss labi izskatās efektīgi, tad vajag to visu taisīt ar labiem audumiem. Bet arī ar lietošanā labiem, kas neburzās pārāk."
"Agrā rūsa" Latvijā vēl būs skatāma Rīgā, Cēsīs, Rēzeknē, Liepājā, Valmierā, Ventspilī un Siguldā.