Kā vērtējat šī gada festivālu?
Ņemot vērā šī gada finansiālo iespēju robežas, es darīju, ko varēju, lai uz Latviju atvestu vislabākos mūziķus. Mani ļoti iepriecināja tieši atklāšanas koncerts, kurā uzstājās temperamentīgie, enerģiskie jaunieši – Eiropas Savienības Baroka orķestra dalībnieki Amandīnes Beijēras (Amandine Beyer) vadībā. Šī dzīvīgā un augsti profesionālā uzstāšanās publikai bija kā svaiga gaisa plūdums! Esmu ļoti apmierināta ar šo atklājumu, un varēja redzēt, ka arī klausītājiem šis koncerts ļoti patika.
Kas ir tas, kas mūsdienās cilvēkus saista baroka mūzikā?
Tā kā mūsu dzīve paliek arvien straujāka, aizņemtāka, šī mūzika cilvēku interesi saista arvien vairāk. Renesanses un baroka mūzika sniedz iespēju atslābināties un atgūt līdzsvaru dvēselē. Šī mūzika ir skaista, viegli uztverama, no klausītājiem neprasot milzīgu iedziļināšanos, jo mūzika ir ļoti harmoniska. Tā nomierina pavisam fizioloģiski.
Noslēguma koncerta programmā būs franču baroka mūzikas skaņdarbi. Kas ir raksturīgs franču baroka mūzikai?
Lai izprastu franču baroka mūziku, jāieklausās visās smalkajās detaļās. Franču mūzika pamatā bija galma mūzika, kas arī pieprasīja to, lai mūzika nav filozofiska, ļoti dziļa vai smaga. Franču baroka mūzikā tiek izmantoti instrumenti, kam piemīt viegls skanējums, zināms trauslums un mainīgums, un nepārtraukta burvība. Francijas kultūra šo smalkumu, vieglumu un šarmu ir pārmantojusi no gadsimta uz gadsimtu, un mēs šo burvību baudām vēl joprojām – mākslā, mūzikā, modē, saziņas kultūrā.
Par koncerta solisti Mirjamu Arbūzu (Myriam Arbouz) varu teikt, ka viņa ir uzlecošā zvaigzne, kura arvien vairāk tiek pieprasīta piedalīties projektos kopā ar pasaulē slaveniem baroka mūzikas meistariem un grupām. Viņai ir neparasta - maiga liriska balss. Bet Somijas baroka orķestris (FiBO) ir labākais Somijā. Viņus raksturo nopietnas baroka perioda stila un interpretācijas studijas, kas atspoguļotas smalki izstrādātā un temperamentīgā spēlē.