Reaģējot uz norisēm pasaulē un turpinot starptautisko mazo formu porcelāna izstāžu tradīciju, kas Rīgas Porcelāna muzejā aizsākās 2016. gadā, šogad izstādei izvēlēta tēma “Asimetriskas kustības”. Asimetrija kā ģeometrisks jēdziens plašākā nozīmē ietver ideju par pretējībām, skaidroja muzejā.
“Dabā nekur nav taisnas līnijas, cilvēka ražotas mehāniskas, tehniskas lietas, kas atkārtojas, tur vairāk ir šī ģeometrija.
Viss process, kur ir gan prieki un bēdas, ir kaut kādā kontrastā palaikam gan dabā, gan cilvēku sabiedrībā,” skaidro izstādes kuratore Ieva Nagliņa. “Eiropas mākslinieki vairāk pievēršas formas stilizācijai. Krāsu un glezniecības ieviešanā materiālā. Austrumu zemju mākslinieki savukārt ļoti delikāti un skrupulozi attiecās pret jebkuru formu un niansi.”
Atbilstoši savai iecerei un koncepcijas izpratnei, 75 autori pieteica savus darbus, kas realizēti no porcelāna 15x15x15 centimetru dimensijās ar mākslinieku izvēlētiem estētiskajiem izteiksmes līdzekļiem un tehniskajiem paņēmieniem.
“Laikmetīgo keramiku kā mākslas veidu, ir labi, ka vērtē ne tikai keramiķi, bet arī cita veida mākslinieki, kas varbūt uztver tiešāk, ne saistībā ar materiāli tehnisko pusi,” spriež žūrijas pārstāve, keramiķe Elīna Titāne. “Ekspozīcija ir izdevusies gana daudzveidīga un kaut kādā ziņā atspoguļo arī pasaules laikmetīgās keramikas tendences gan tehniku ziņā, gan to radošo iespēju, ko var realizēt vienā materiālā un daudz maz līdzīgā formātā dažādi mākslinieki.”
Darbus izstādei atlasīja žūrija, kuras sastāvā strādāja Rīgas Porcelāna muzeja darbinieki: direktore Santa Dobele, galvenā krājuma glabātāja Iliana Veinberga, ekspozīcijas un izstāžu kuratore Ieva Nagliņa, muzejpedagoģe-māksliniece Rasa Jansone un māksliniece-keramiķe Elīna Titāne. Izstādē piedalīsies 33 autori no šādām valstīm: Anglijas, Brazīlijas, Bulgārijas, Čehijas, Čīles, Dānijas, Igaunijas, Japānas, Krievijas, Latvijas, Lietuvas, Nīderlandes, Polijas, Spānija, Turcijas un Vācijas.