Uz klavierēm sacerēto nošu pierakstu Imants Kalniņš tālāk nodos mūziķim Kārlim Auzānam un tālāk tas nonāk apvienības "GolfClayderman" rokās negaidītas metamorfozes radīšanai.
“Galvenais šīs idejas autors ir Shipsea, tiek izvēlēti vairāki skaņas mākslinieki, kas izvēlas darbu no Jāņa Zuzāna kolekcijas,” stāsta projekta mākslinieciskais vadītājs Kristians Brekte.
Rodoties šādai simbiozei, gala rezultāts ir izstāde, kur skaņai ir liela nozīme. Taču pats svarīgākais, kā uzsver Brekte, ir skatītāja emocijas vai katarse, kuru skatītājs piedzīvo, ieejot telpā.
“Tas tiek darīts arī tāpēc, lai tomēr izglītotu mūsu publiku, tam jābūt tādam labam darbam. Šajā projektā es neesmu ar to savu lielo ego, man tomēr ir vairāk jāskatās, kā tas viss kopā mijiedarbosies un strādās. Es esmu drusciņ tādā policista lomā. Vairāk esmu atbildīgs par to, lai katram māksliniekam kaut kas neatkārtotos, kaut kādi priekšmeti, krāsas, lai tomēr katrs ir atšķirīgs,” skaidro Brekte.
Komponists Imants Kalniņš gleznu izvēlējies pats un vārdos ir kodolīgs: “Tabaka Maija saka, ka glezniecība ir viņas īstā dzīve, viņa saka, es tajā dzīvoju. Šajā tikai garāmejot.”
Taču ceļā pie skatītāja Kalniņa radīto skaņdarbu interpretēs vēl arī mākslinieku apvienība “GolfClayderman”.
“Tad, kad es dzirdēju Imanta Kalniņa skaņdarbu, man liekas, viss saslēdzās kopā ideāli un perfekti,” atzīst apvienības dalībieks Aksels Bruks. “Tad, kad apmeklētājs ieradīsies, viņš ienāks iekšā televīzijas studijā, tur būs televīzijas lete, pie galda sēdēs cilvēks un fonā būs televīzijas ekrāni, kuros rādīsies Ārgaļa darbi un tumbās skanēs Imanta Kalniņa mūzika. Un varēs apsēsties uz krēsla, vērot un skatīties.”